Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa veolubade saamine kahtluse all

    Asjaolu, et Venemaa piiripunktides puuduvad pikad veokite järjekorrad, tuleneb sellest, et Eesti vedajatel on otsas Venemaa veoload. Transpordiettevõtted ütlesid, et ka Venemaa kolleegidel on Eesti veoload otsakorral ning poliitilistel põhjustel on piiritagune autovedajate assotsiatsioon otsustanud neid tulevaks aastaks üldse mitte taotleda. Kulminatsiooniks avaldas Vene toll hiljuti uue musta nimekirja autotranspordiettevõtetest, keda võib piiril oodata kauba täiendav läbivaatus ning konvoeerimine sihtpunkti ja seda loomulikult lisakuludega ca 2 dollarit konvoi kilomeetri eest.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ekspert Anu Viks selgitas, et esimene must nimekiri vedajatest avaldati augusti keskel, kuid nüüdsesse nimistusse on lisandunud 28 uut nime. "Meie seda nimekirja levitanud ja avaldanud ei ole, sest Moskvas ei ole seda kinnitatud," täpsustas Viks. Ka nimekirja sattunud vedajad on ärevuses.
    Viks arvas, et sellise takistuse tõttu on väga vähesed vedajad kaubatranspordist Venemaale loobunud ja ühe probleemina tõi ta välja teelubade lõppemise.
    Musta nimekirja sattunud Alpter Grupp OÜ tegevjuht Kaimo Kaasik tunnistas, et on spekuleeritud uute veolubade andmata jätmise üle. "Ka Venemaal on Eesti load otsas ja Eestisse ei sõideta," teatas Kaasik, seades kahtluse alla selle, mille alusel on Vene toll koostanud nimekirja, sest neile pole sinna kuulumine uusi probleeme põhjustanud.
    Samal seisukohal oli ka ASi Alu Veok tegevjuht Aivo Härmaste, kelle veoautod pole seni langenud täiendava konvoeerimise ja kontrolli ohvriks. Samas ta ka ei välistanud seda: "See võib ükskõik millal rakenduda, Vene riigi arusaamad on teinekord üllatavad."
    Ka Härmaste kinnitas veolubade otsalõppemist. "Lubasid jaotatakse pariteetide alusel - üks sulle, teine mulle," selgitas Härmaste, tema andmetel Vene Autovedajate Assotsiatsioon lubasid juurde taotleda ei soovinud. "Kui Venemaa lubasid ei taotle, siis Eestile ka ilmselgelt ei anta. See on poliitika," muigas Härmaste.
    MeP Trans ASi juhi Mati Tamme sõnul on musta nimekirjaga ebamäärased lood ning ta oli äraootaval seisukohal, kuna pärast uue nimekirja avaldamist saadeti üks kolmest veokist konvoiga Moskvasse.
    Tamme ütles, et novembri keskel kogunenud komisjonis öeldi lubade saamisest ära, ent uus kohtumine Moskvas peaks toimuma lähipäevil ning lootus on siiski olemas. "Jutte on igasuguseid. Öeldakse, et on sada põhjust, mida Eesti on valesti teinud," selgitas ta.
    Heiti Lehiste, ASi Kagutrans tegevjuht
    Eks nimekirja kuulumine tähendab meile kindlasti palju sekeldusi ja lisakulutusi. Praegu ei oska öelda, kas konvoid rakendatakse, pole proovima läinud. Tõenäoliselt me Venemaale vedamisest ei loobu. Tööd tasub teha ja ei usu, et need nimekirjad pikemaks ajaks jäävad. Mingi informatsiooni põhjal tean, et Venemaa veolubasid veel saab. Lootus on olemas. Praegu sõidetakse CEMT- veolubadega (dokument, mis annab autovedajale õiguse teostada rahvusvahelisi autovedusid Euroopas lepinguosaliste riikide vahel).
    Ants Lampe, ASi Allante Transport tegevjuht
    Mustas nimekirjas olemine tähendab konvoeerimise lisakulu, kuid kõige suurem puudus on ajast, sest kõigepealt tuleb mitu päeva piiril seista ja seejärel mitu päeva konvoid oodata. Masinad seisavad, pangad küsivad liisinguraha.
    Konvoeerimise kulu on päris suur. Me teame, et mõned firmad vahetasid nime, et mustast nimekirjast pääseda. Praegu on trendiks, et konvoist pääsemiseks võtab tolliamet mustalt raha. Kui veolubasid ei anta, siis on olemas CEMT- load, mida Venemaa ei saa eirata.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.