Neljapäev 29. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Majanduse jahtumine andis Schenkerile tagasilöögi

Mariliis Pinn 29. jaanuar 2008, 00:00

Schenkeri käive kahanes aastaga 7 protsenti ja kasum 29 protsenti. "See on majanduse peegeldus," kirjeldas Arumeel firma olukorda.

Kindlasti mõjutas majandusaasta tulemusi kliendibaasi muutus. "Eesti suurim eksportija lõpetas tegevuse, kahjuks ei saa öelda, milline," jäi Arumeel salapäraseks. Lisaks vajus Arumeele sõnul aasta lõpp ära.

Lisaks sõltub tema sõnul firma käekäik sellest, kes teenust tellib ja selle eest maksab. "Võtame näiteks Eesti ja Hiina vahelise veose. Kui Eesti ettevõte tellib veo Hiinasse ja maksab selle eest 10 000 ühikut, on käive muidugi suurem, kui hiinlased ostavad teenust vaid Eestis ja maksavad 50 ühikut," selgitas ta.

Kõigi logistikafirmade kasum ja käive on Arumeele sõnul kahanenud ja Schenkeril läheb võrreldes teistega hästi. "Meil on kõik väga hästi, näiteks kasumimarginaal on tegevusvaldkonna keskmisest kõrgem," oli ta optimistlik.

Schenker prognoosib 2008. aasta käibeks 620,2 miljonit krooni ning kasumiks 44,1 miljonit krooni. Tuleva aasta eesmärke kommenteerides ütles Arumeel, et Saksa riigifirma ühe osana pannakese neil eelarved ja prognoosid paika juba mais. "Siis olid hoopis teised ootused, turg kasvas ja me pidime turust kiiremini kasvama," lisas ta.

Arumeele sõnul mõjutavad ettevõtte käekäiku paljud tegurid. "Meid mõjutavad kinnisvarasektori langus, mitte ainult Eestis, vaid ka mujal maailmas, börsilangus. Tundub, et majandus on ooteseisus, ei saa aru, mis juhtuma hakkab, tuleb tõus või langus," lisas ta.

DHL Eesti tegevjuhi Evert Kreegi sõnul andis Schenkeri käibele ja kasumile tagasilöögi klientide kaotus ja väiksem õhutranspordi maht.

DHL ei tohi küll emafirma Deutsche Posti keelu tõttu kuni 5. märtsini avaldada majandusaasta tulemusi, kuid Kreegi sõnul läheb ettevõttel hästi. "Kasvas nii käive kui ka kasum. Loomulikult plaanime ka järgmisel aastal kasvada," lisas ta.

Kreegi sõnul mõjutasid Schenkeri tulemusi kindlasti paari mõjuka kliendi ärakukkumine. "See mõjutas ka meid, aga ju siis mitte nii palju. Oma tagasilöögi andis ka õhuveo kahanemine," lisas ta.

Kreegi sõnul on aasta algus olnud ootuspärane, kuid jaanuari põhjal ei saa veel järeldusi teha. "Majanduse areng jätkub aeglasemas tempos, kuid kuidas see täpselt meid mõjutab, on veel küsimus. Esimese löögi alla satuvad kindlasti odavad allhankijad," lisas Kreek.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing