Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lood firma, võtad sotsiaalvastutuse
Äripäeva kuukiri Juhtimine avaldas eile artiklid ettevõtte sotsiaalse vastutuse teemal - kas ainult jõukas ettevõte saab olla sotsiaalselt vastutustundlik ja kuivõrd on vastutustunne seotud mainekujundusega.
Arvame, et ei ole hullu, kui ettevõtte sotsiaalne vastutustunne on osa mainekujundusest.
Samas - kui ettevõtte omanikud ja juhid ootavad enne rikkaks saamist, et siis muutuda sotsiaalselt vastutundlikuks, on tulemus võlts.
Tegelikult algab ettevõtte sotsiaalne vastutustunne väga lihtsast asjast: täida seadusi. Ehk ära maksa ümbrikupalka, loo ohutud töötingimused (nõua, et ehitajatel oleks töö juures kiiver peas), piira ületunnitööd, paku töötajatele vaba aja ja sportimise võimalusi.
Ei ole ju harvad juhtumid, kui ehitusfirma ees, töömehed järel, vilistavad ohutustehnikale, sest niiviisi on võib-olla lihtsam, odavam, mugavam. Ja kui tööõnnetus juhtub, vaikitakse see koos maha, muidu tuleb veel inspektor. See on valesemutsemine.
Või kuidas sunnivad veofirmad oma autojuhte pikemaks ajaks rooli, kui lubatud - üheskoos sõidumeerikut võltsides. Tjah, väsimusest vaaruv autopiloodil sohver teenib ehk mõnevõrra rohkem, ent kauaks?
Kui eelpool loetletud miinimumpakett oleks igas ettevõttes täidetud, oleks pikk samm sotsiaalse vastutustunde suunas juba astutud.
Kui ettevõte kinnitab, et meile tööle tulles võid olla kindel, et kõik riigimaksud on makstud, on ainuüksi see mainekujunduslikult väga tugev argument.
Kui ettevõtte maine on kõrge, on tal ka lihtsam paremaid töötajaid leida. Kes tulevad tööle, need ka jäävad. Tekib win-win olukord, kus töötajad on rahulolevad ja motiveeritud, ettevõttel on aga lihtsam püstitatud eesmärke täita ning kasumit teenida.
Ainult et sotsiaalne vastutustunne peab kaasas käima firma loomisest alates, miinimumpakett on igal hetkel kohustuslik.
Kui hea maine ja vastutustunne hakkavad vilja kandma ja firma kasumit kasvatama, saab sotsiaalset vastutustunnet laiendada näiteks heategevuse, sponsorluse, stipendiumide, kas või tervislike eluviiside, kokkuhoiu, taaskasutuse propageerimise näol.
Eesmärk: liikuda oma rahulolevate töötajate juurest rahulolevate klientide juurde, klientide juurest juba ühiskonna kõigi liikmete ja abivajajate juurde.
Me ei arva, et tegu oleks maailmaparandamise katsega, küll aga õnnestunud mainekujundusega, millest on kasu saanud paljud inimesed. Ja firma loomulikult ise ka.
Autor: ÄP