Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maasturite isa - Hummer

    Miks on suutnud jälle hästi müüma hakata nüüdseks juba viis aastat vana mudel? Sellepärast, et vana hea kombe kohaselt tehti autole uuenduskuur. Tõsi, väliselt tähendas see seda, et suur jänkidemaa mees näitas peekonist rasvase näpuga, et mis te arvate, kui värviks stange all oleva plastiku halliks. Mõeldud, tehtud ja facelift valmis. Hmm… Tegelikult mitte ainult. Tõelised muutused on peidus kesta all. Vana hea Ameerika kombe kohaselt olid ka Hummerid enne seest kaunistatud kange plastikuga. Kujundus oli samuti mitte eriti suurepärane ja oli üsna raske aru saada, kuhu see hunnik raha läheb, mida selle auto eest küsitakse. Nüüd on kellelegi seal mõistus pähe tulnud, suurusevaimustusest on mööda vaadatud ning langetatud on lausa asjalikke otsuseid. Armatuur on saanud uue kujunduse, mis on silmale kena vaadata. See pole aga kõige olulisem muutus. Materjalid on pehmed. Arvatavasti on keegi disainimeeskonnast kogemata istunud mõnes Euroopa kvaliteetautos, läinud kogemata vastu armatuuri ja avastanud, et see ei peagi pärast kuuesajakilose käe puudutust mõranema ega nagisema, vaid võib olla lausa pehme kattega. Nii on ka Hummer saanud hinnale ja staatusele kohase sisu. Materjalid on viisakad ja mis peamine - mitte enam jälgilt kalgid, vaid pehmed ja kvaliteetsed. Tähelepanu on pööratud detailidele, nagu näiteks armatuuri valgustus, mis on väga ilus. Ka kell on omanäoline disainiime. Kuskile pole kadunud ka see, mida auto esindab - matšolikkus. Käigukang on endiselt selline, millest mahub kahe käega haarama ja ukselinke ei saa ka raudkangiga puruks murda. Kahe esiistme vahel olevasse panipaika võib endiselt lapse sisse panna - see on nii suur. Hummerit on võimalik soetada keskkonsoolis oleva ekraaniga või ilma. Mõlemal juhul saate tagurduskaamera. Kui ekraani pole, tuleb väike telekas välja tahavaatepeegli külje pealt tagurpidi käigu lülitamisel - igati šeff lahendus minu arvates.
    Uuendusi on saanud ka kapotialune. Autol on nii uus käigukast kui ka uus mootor. Mootor on juba Cadillac Escalade'i pealt tuttav 6,2-liitrine V8 bensiinimootor. Käigukast on samuti moodsam. Jõudu on autol nüüd rohkem kui eelmisel variandil. Endiselt on auto aga sama raske kui enne ja seda keret oleks raske ükspuha millisel jõuallikal vedada. Auto pole endiselt mingi lennuk, kuid ega ei tahakski, et ta seda oleks. Hummer on rahulikuks kruiisimiseks, selline kergelt poose olek rooli taga. Ja see auto on oma eesmärgi täitnud, sest viis aastat vanast disainist hoolimata lähevad inimesed tänaval äksi täis.
    Küsimus on selles, kas oleks üldse olnud vaja muuta selle auto välimust. Vastus on ei. Välimus on endiselt põhjus, miks teda armastatakse ja vihatakse. Ta on üdini matšo ja suur nagu kortermaja. Tema nina nägemine oma tahavaatepeeglis sunnib teisi liiklejaid teed andma, sest keegi ei taha põrkuda võitmatuga. Endiselt on ilusad need vanamoodsad veoautolikud tuled katusel ja külgedel. Ma ei muudaks küll midagi, miks peakski - auto näeb välja staatusele kohane. Ta on endiselt kõigi maasturite isa.
    Fotod: Tanel Murd
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.