Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas minna või mitte minna?

    Nagu Taani printsi Hamletit vaevas sajandeid tagasi küsimus "Olla või mitte olla?", hakkab ilmselt nii mõndagi meie aja töötajat juba varakevadel kummitama küsimus "Minna või mitte minna? Ja miks?" Suvepäevadele siis, ma mõtlen.
    Juba esimeste kevadiste päikesekiirtega jõuavad ettevõtetesse erinevad suvepäevade korraldusliku poolega seonduvad vaidlused: kas suvepäevadele kutsuda esinema rokibänd või süldilaulja, ööbida majas või telgis, valida meelelahutuseks kanuu- või ratsamatk.
    Kui aripaev.ee korraldatud küsitlusele vastas 81 protsenti, et sooviks preemiaks hea töö eest saada raha, siis vaid 3 protsenti vastanutest ootab tunnustuseks ettevõtte korraldatud firmapidu.
    See number näitab, et firmaüritused ei täida ilmselt korraldajate püstitatud eesmärke.
    Küsitlus ei näita muidugi protsenti, kui paljud vastanutest suvepäevadel ise osaleda plaanivad.
    Kui seda aga ka teha kavatsetakse, siis ettevõtte poolt pakutava preemiana seda töötajad siiski ei näe ega oota. Tekib küsimus, kas siis tõesti ainult raha motiveerib? Meenutades psühholoogiakursusest Maslow' vajaduste püramiidi, on inimesel esmaseks füsioloogilised vajadused, nagu toit, jook ning puhkuseks vajaliku kodu olemasolu, mille tagavad praegu nii mõnegi jaoks napid materiaalsed vahendid.
    Järgmise tasandi - turvalisuse vajaduse - tagab suuresti kindla töökoha säilimine, mis ebakindlates majandusoludes võib olla üsnagi peavalu tekitav küsimus.
    Ning alles kolmandal kohal on Maslow' arvates inimese sotsiaalsed vajadused - soov kuuluda teiste hulka, suhelda, võtta osa meeskonnatööst ning ühisüritustest. Ehk siis, firmapäevad mõjuvad motiveerivalt vaid juhul, kui täidetud on eelpoolloetletud baasvajadused.
    Küsitluse tulemus võib näidata ka seda, et firmaüritus kui motivatsiooniinstrument vajab lihtsalt mõjumiseks pikemat perioodi, tekitades alles aastate jooksul kuvandit firmast, kui väärikast tööandjast.
    Lisaks ajale eeldab see ürituste korraldamisel kahtlemata ka suuremaid tehtavaid pingutusi, mitte pidude korraldamist pelgalt seetõttu, et kõik seda teevad.
    Paraku on hüpersuperlahe firmaüritus praegu siiski veel erandiks, ehkki erandiks võiks olla hoopis tavapärane ning igav stampüritus.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.