Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veena vedu soodsamaks

    Autoveofirmad on kimpus tööpuudusega. Viimase kolme kuu jooksul on nende teenuseid vähem küsitud. Nõudluse jätkuvat kärbumist lähiajal ennustab enamik küsitletuist.
    Kas kliendist on taas kuningas saanud?
    Viru Õlle logistika- ja ostujuhi Peeter Mägi sõnul liigutakse tõesti sinnapoole.
    "Esialgu ei ole veel suuri muutusi olnud, aga kindlasti lähitulevikus tuleb. Tööd jääb vähemaks, kuna üldine tarbimine kahaneb ja seetõttu jääb autosid üle. Transpordifirmad annavad juba küsitud hindades järele. Enam ei ole tunda suhtumist: kui tahad transporti, siis hind on selline. Transpordifirmad on hakanud ennast rohkem pakkuma," ütleb Mägi.
    Prisma Peremarketi logistik Katrin Sormunen usub, et praegu on kliendil kindlasti õige aeg kaubelda ja otsida erinevaid veopakkumisi.
    "Lisaks lepingu tingimustele peaks kindlasti tähelepanu pöörama ka tarneahelale ja selle efektiivsusele," annab ta nõu.
    E-Betoonelemendi logistikaosakonna juhataja Eero Kadariku sõnul on nende veohinnad langenud.
    Teenuse hind olgu aga alati võimalikult realistlik.
    "Alla otsekulusid vedavate firmade töökindlus ei ole tavaliselt suur," hoiatab Kadarik.
    Kas praegu küsitakse ka enam tööd?
    "Jah. Ühed otsivad tööd keskmiste turuhindadega ja teised pakuvad väga soodsaid, otsekuludest allpool olevaid hindu. Enamik neist viimastest ongi turul negatiivse imagoga firmad," lisab Kadarik.
    ASi Smarten juhatuse esimees Mait Miller ütleb, et pakkumine ületab praegu nõudluse.
    "Klient on teoreetiliselt paremas positsioonis. See, kas ka absoluutväärtuses hinnad langevad, sõltub paljuski kütuse hinna edasisest muutusest," lisab ta.
    Kuidas tema hinnangul veofirmalt madalam hind välja kaubelda?
    "Tuleb jõuda kokkulepetele. Kas klient tahab jätkata endiste koostööpartneritega või on valmis kasutama iga odavamat pakkumist? Sõltub teenusest: kas tegu on lihtsalt täiskoormate veoga või kompleksteenusega, kus samaväärse teenuse osutajaid võib olla keerulisem leida," arutleb Smarteni juht.
    Navaka Transport Grupi juhatuse liige Janek Minkovski sõnul võivad stabiilsete kaubavoogudega kliendid pidada läbirääkimisi.
    "Paljud vedajad teevad esialgu soodsama pakkumise, et klient kätte saada. Hiljem aga hinnad tõusevad ja veel pisut kõrgemaks, kui olid enne," märgib Minkovski.
    Kui kaubakoormaid ei ole veofirmale pidevalt ette anda, võib asjatundja hinnangul erinevate vedajate vahet pendeldada.
    Kas praegu on paslik aeg läbi rääkida?
    "On, aga tuleks teha enne uurimistööd, et läbirääkimised ei põhjustaks dramaatilisi tagajärgi. Kindlasti võib proovida survestada vedajat, kui tunnete endas maffialiikme algeid ja leiate, et teie dikteeritavad turuhinnad on kõigile kasulikud," arvab Minkovski.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.