Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Põnts Saku kasumile kedagi ei ehmatanud
"Vaatamata jahedale ja vihmasele suvele, mis on meie tootmises ja müügis tipphooaeg, ja samuti majanduskasvu pidurdumisest tingitud tarbijate valmisolekule vähem tarbida ei ole Saku nüüd olulises osas teinud halvemat tulemust kui eelmisel rekordaastal," kommenteeris Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht.
"Sel aastal on ükskõik millisel ettevõttel raske möödunud superaastate tulemusi korrata," rääkis kommunikatsioonijuht. "Meie puhaskasumi kasv on paljuski seotud tulumaksukuluga, sest eelmisel aastal maksime rekorddividendidelt väga palju tulumaksu."
"Saku tulemused olid üldist olukorda arvestades üsna korralikud ja kergelt isegi ületasid meie ootusi," kommenteeris LHV analüütik Sten Pisang aripaev.ee-le.
"Teise kvartali käive kasvas aastaga 2,2% ning ületas meie ootuseid 5,1%," märkis Pisang. "Kulude poole pealt olid kauba ja toorme kulud kergelt suuremad kui ootasime, kuid see-eest olid muud tegevuskulud ja tööjõukulud väiksemad ning see avaldus 8,6% prognoositust suuremas ärikasumis. Vaatamata sellele, et kasumid absoluutnumbrites olid väiksemad kui aasta tagasi, on kasumlikkus püsinud siiski üsna korralikul tasemel."
Pisangi sõnul näitas tugevat kasvu siidri müük, mis on aastaga sisuliselt kahekordistunud ning õllemüügi 8,3% kasvu võib samuti heaks pidada. Teisalt on jookide hulgimüük, mis annab kolmandiku kogu tuludest, aastaga 15% kukkunud.
"Kokkuvõttes võib öelda, et Saku on vaatamata jahtuvale majandusele suutnud näidata korralikke tulemusi," märkis analüütik.
Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht möönis, et aktsiisitõus mõjutas Saku väljamüüki küll juunikuus, kus suured kauplused ja hulgikaubandus väga suurtes kogustes kaupa oma lattu valmis ostsid. Samas ei ole näha, et aktsiisi tõus oleks inimesi mõjutanud nüüd just õlut vähem ostma.
"Pigem on majanduskasvu pidurdumine mõjunud kogu tarbimisele, tõmmates sealjuures kaasa ka alkohoolsed joogid," rääkis ta. "Õlle puhul tuleb arvestada ka, et teises kvartalis kehtisid veel karmid müügipiirangud Tallinnas ja Põhja-Eesti omavalitsustes, kus pärast kella 20 ei saanud õlut osta."
Eri õllesegmentide tarbimisdünaamikast rääkides ei pane majanduskasvu pidurdumine inimesi niivõrd rohkem odavõlut tarbima, vaid üldse rohkem valima ja oma ostueelistusi diferentseerima, selgitas Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht.
"Näiteks on kasvanud Carlsbergi õlle ja Baltika tarbimine. Seetõttu ei saa nagu ka öelda, et Saku oleks turuosa kaotanud, sest kasvu on näidanud meiega samasse Carlsbergi gruppi kuuluvate tootjate õlled," kommenteeris kommunikatsioonijuht Saku turuosade muutusi.