Saku hakkab kärpima õllereklaami kulusid

Hille Tressum 16. oktoober 2008, 00:00

"Järgmisel aastal ei ole oodata õllereklaami mahu kasvu, pigem oleme plaaninud jätta see kas selle aasta tasemele või pigem on tendents vähenemise suunas. Tõenäoliselt teevad sama kõik õlle- ja alkoholitootjad," kommenteeris Saku Õlletehase kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku olukorda reklaamiturul.

Kommunikatsioonijuhi sõnul ei mõjuta alkoholisektorit ainult olukord majanduses. "Seoses karmimate müügi- ja reklaamipiirangutega, samuti hüppelise aktsiisitõusuga ning majandussurutisest tingitud inimeste tarbimise kokkutõmbamisega on vähenenud õlle tarbimine," sõnas ta.

Saku Õlletehas on arvestatav reklaamija nii teles kui ka trükis. Millisesse meediakanalisse tuleval aastal panustatakse, on veel vara rääkida. Kui üks on kindel - internetti õllereklaam ei koli, ütles kommunikatsioonijuht.

Sarnaselt Saku Õlletehasega tõmbab ka A. Le Coq tuleval aastal reklaami vähemaks. Kui palju täpselt, seda A. Le Coqi juht Tarmo Noop öelda ei osanud, kuna lõplikud plaanid ei ole veel paigas.

"Tegelikult sõltub see paljudest asjadest. Veel pole reklaamihinnadki paigas, see tõttu on seda praegu raske öelda. Siiski võib öelda, et pigem vähendame kui tõstame oma reklaamimahtu tuleval aastal," sõnas Noop.

Ta ei osanud praeguses seisus veel öelda, kui palju reklaamimaht protsentides langeda võiks.

Saku Õlletehase kõrval on üks suuri trükireklaamijaid jaemüügikett Rimi Baltic. Sarnaselt Sakuga ei ole ka neil plaanis tuleval aastal reklaamimahtusid suurendada. "Suur osa meie reklaamidest on tootepakkumised, mida on oma olemuselt hea trükimeedias reklaamida. Nii jääb see ka teiste meediakanalite kõrvale ka edaspidi," sõnas Rimi Baltic turundusjuht Evelin Mägioja.

Ta märkis, et selleks aastaks plaanitud reklaamimahud jäävad paika, ka ei ole tuleval aastal oodata reklaamimahtude langust ega tõusu. "Järgmise aasta reklaamimahud jäävad selle aasta tasemele," täpsustas Mägioja.

Üks suuremaid telereklaamijaid Coca-Cola Eesti jääb samuti reklaamimahtudest rääkides optimistlikuks. "Hoolimata väljakutseid esitavast majanduskliimast järgib Coca-Cola Eestis oma pikaajalist strateegiat ning teeb otsuseid tulevikule mõeldes,"rääkis Coca-Cola Balti jookide avalike suhete juht Annikky Lamp.

Loomulikult jälgime me pidevalt majanduses ja turul toimuvat ning kohendame oma plaane vastavalt, kuid see ei pruugi sugugi tähendada väikseimaid kulutusi reklaamile, valgustas Lamp meedistrateegiat.

Naise sõnul kasvasid ettevõtte kulutused telemeediale tänavu kolmandiku võrra möödunud aastaga võrreldes. "2009. aasta plaanid ei ole veel lõplikult paigas, kuid jätkame ka tuleval aastal oma pikaajaliste eesmärkide poole liikumist, mis eeldab meediainvesteeringute kõrge taseme säilitamist," lisas Lamp.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:46
Otsi:

Ava täpsem otsing