Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vastukaja
Eilses ÄP uudises "Vene uus masuuditerminal piirab Eesti transiidi kasvu" toodud väide, et Eesti Raudtee veotariifipoliitika on kaubavedudele vaenulik, ei ole korrektne. (Leht väitis, et "huvilisi peletab Eesti Raudtee veotariifipoliitika, mille järgi infrastruktuuri kasutamise tasud tõusevad, kui veetavad kaubakogused vähenevad.")
Tegelikult töötab infrastruktuuri kasutuse tasude metoodika välja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ja tasud kehtestab tehnilise järelevalve amet. Eesti Raudteel on kohustus seda täita samamoodi kui teistel avalikul infrastruktuuril tegutsevatel operaatoritel.
Lisaks Eesti Raudtee infrastruktuurile kehtestab riik samal moel kasutustasud ka Edelaraudteele kuuluvatel teedel, mis on samuti avalik raudtee.
Autor: Urmas Glase