Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennundusel ees kaks musta aastat
"2008. aasta oli karm, teatud taastumine tuleb alles 2010. aastal. Esialgu taastuvad kaubavood. Reisijanumbrite kasvu võib näha alles aastal 2011," ütles rahvusvahelise lennufirmade ühenduse IATA peaökonomist Brian Pearce. Lennunduses on ees must aasta, lisas ta.
British Airwaysi juhi Willie Walshi ennustusel jääb lennundus raskustesse vähemalt kaheks aastaks. "Olukord läheb pigem halvemaks kui paremaks. Ma ei näe veel praeguse kriisi põhja," sõnas ta reedel.
Korduvalt maailma parimate lennufirmade hulka valitud Singapore Airlines teatas eelmisel nädalal, et kärbib majandusprobleemide ja reisijate vähesuse tõttu liine ja ühendusi.
Seevastu odavlennufirma easyJet juht Andy Harrison ütles, et nende esimese poolaasta tulu ületab ootusi. Hoolimata ebakindlusest suve suhtes loodab easyJet teenida tänavu kasumit.
Leedu lennufirma flyLAL kuulutas mõne päeva eest välja pankroti. SAS on juba Leedu lennundusametnikega arutanud, kuidas olukorda lahendada. Üks võimalus on see, et Vilniusest Euroopasse hakkab lendama ka Estonian Air.
Läti lennufirma airBalticu teatel väheneb tänavu Leedus märkimisväärselt nii reisijate kui ka liinide arv. Vilniuse lennujaam on airBalticu presidendi Bertolt Flicki sõnul üks Euroopa kallimaid, samas toetus õhutranspordile on Leedus tagasihoidlik. "Tingimusi arvestades ei näe airBaltic võimalusi tegevust Vilniuse lennujaama laiendada," ütles ta.
AirBaltic on asepresidendi Janis Vanagsi sõnul lähiajal ettevaatlik. "Meie strateegia on kolmes Balti riigis turgu haarata ja tihendada lennuühendust Riia, Tallinna ja Vilniuse vahel," sõnas ta.
Estonian Airi juhi Andrus Aljase kinnitusel aitab neil tänavu kulusid kokku hoida lennukipargi uuendamine. Boeingute asemel võetakse suvel kasutusele kolm 88kohalist lennukit CRJ900 NextGen.
IATA teatel peavad lennufirmad kulude kokkuhoiuks ja raskete aegade üleelamiseks panustama klientide iseteenindusele, nagu e-piletid, elektroonilised pardakaardid, iseteeninduskioskid. Kui ühe reisija tavapärane lennule registreerimine maksab 3 dollarit, siis samaks tegevuseks internetis või iseteeninduskioskis kulub vaid 14 senti.