Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Erasektor eelistab klientidele esitada e-arveid
Näiteks toob Swedbanki kommunikatsioonispetsialist Laura Käesel, et e-arved on populaarsemad just eraisikute seas - ligi 75% ASi Hansa Liising klientidest saavad e-arve. Juriidilistest isikutest aga u 30%. Käesel lisab, et ühiskondlikult vastutustundliku ettevõttena eelistatakse e-arveid, kuna see on kiireim, mugavam ja loodussõbralikum viis arvete saatmiseks kliendile. "Just rohelise mõtteviisi raames oleme ka üle organisatsiooni läinud kaasa ja toetanud mitmeid e-arvete kampaaniaid viimaste aastate jooksul."
EMT elektrooniliste kanalite juht Veiko Jääger soovitab samuti e-arveid. Lisaks kiirusele, mugavusele ja keskkonnasäästlikkusele on e-arved ka turvalisemad, sest füüsilisest postkastist võib arve sattuda võõrastesse kätesse või kaduma minna tõenäolisemalt kui e-postkastist. EMT lepingulistest klientidest on e-arve tellitud 59% klientidest.
E-arve puhul säästavad ettevõtted trüki- ja postiteenusest.
"E-arve puhul lisandub täiendav kulu e-posti aadresside andmebaasi ja IT-süsteemide korrashoiust ning loomisest, kuid need on võrreldes paberarve väljastamisega väikesed," selgitab Jääger veel elektroonse arve eeliseid.