Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Finnairi juht: meile meeldib lennata

    Tema sõnul kohandab Finnair maailmaturgu järgides oma lennumahte. "Oleme 10% oma lennumahtusid kärpinud. Me ei saa lennata rohkem, kui reisijad tahavad," märkis ta.
    Hienoneni sõnul on Finnair seni suutnud lennukeid täita, kuid on selleks pidanud müüma odavaid pileteid. "Näiteks Aasia pikamaalendudel on Finnair väike tegija oma 3-4 protsendiga turu mahust. Me ei saa hinda dikteerida, peame kaasa minema turul toimuvaga ja meie kasumimarginaal kukub," selgitas ta.
    Finnairi juhi sõnul teavitasid nad neljapäeval nõukogu aasta alguse kahekohalisest käibe kukkumisest. Täpsemat numbrit ei soovinud Hienonen öelda. "Ootame esimeses kvartalis suuri kaotusi. Reisijate arv pole märkimisväärselt kukkunud, kuid kahjum tuleb suurest piletite hinnalangusest," selgitas ta.
    Kui suur on suur kaotus, ta ei selgitanud.
    Rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon IATA teatas ülemöödunud neljapäeval, et tõenäoliselt on kaubavedu põhja saavutanud. "Võib-olla, kaubavedu on juba mitu kuud 20% langenud, langus on olnud väga järsk ja nii ei lähe see kindlast edasi," kommenteeris Hienonen.
    Finnair pole tema sõnul kannatanud kaubaveos rohkem kui tööstusharu keskmiselt. "Veame kaupa vaid lennukite kõhus ja meil ei ole ainult kaubalennukid. Rohkem on kannatanud need firmad, kes tegelevad vaid kaubavedudega," rääkis ta.
    Hienonen ei osanud öelda, millal Finnair kasumisse jõuab. "Oleme üldises majandustsüklis ja kui see langeb, ootab sama meid ja tõusu korral läheb ka meil paremini," lisas ta.
    Võtmetegur on tema ütlusel likviidsus. "Meil on 400 miljonit eurot, firma on stabiilne ja suuri võlgu pole, seetõttu saame ka investeerida. Parem on raha panna uutesse lennukitesse kui osta lennukompaniisid, mis ei maksa mitte midagi," selgitas ta. Just praegu tulin meie uut Airbus A330 vaatamast, see on esimene sel aastal tulevast viiest pikamaalennukist, lisas Hienonen.
    Tema sõnul näeb Finnair Balti riike oma koduturuna. "Meile on see, et teised loobuvad Tallinna lendamisest, vaid hea otsus," kinnitas ta. Inimesed tahavad ikka liikuda. Meil on Helsingist hea võrk, lendame 40 sihtkohta ja paljud Eesti ärimehed kasutavad seda. Tallinna lend on üks lühemaid, nagu Turusse või Tamperesse lend, lisas Hienonen.
    Finnairi juht ei välistanud, et Tallinna-Helsingi liini tihendatakse veelgi. "Me armastame lendamist. Kui reisijaid on, siis ei ole võimatu nõudluse korral kas või nädalaks või suveks rohkemate lendude korraldamine. Turg dikteerib," märkis ta.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.