Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Finnairi juht: meile meeldib lennata
Tema sõnul kohandab Finnair maailmaturgu järgides oma lennumahte. "Oleme 10% oma lennumahtusid kärpinud. Me ei saa lennata rohkem, kui reisijad tahavad," märkis ta.
Hienoneni sõnul on Finnair seni suutnud lennukeid täita, kuid on selleks pidanud müüma odavaid pileteid. "Näiteks Aasia pikamaalendudel on Finnair väike tegija oma 3-4 protsendiga turu mahust. Me ei saa hinda dikteerida, peame kaasa minema turul toimuvaga ja meie kasumimarginaal kukub," selgitas ta.
Finnairi juhi sõnul teavitasid nad neljapäeval nõukogu aasta alguse kahekohalisest käibe kukkumisest. Täpsemat numbrit ei soovinud Hienonen öelda. "Ootame esimeses kvartalis suuri kaotusi. Reisijate arv pole märkimisväärselt kukkunud, kuid kahjum tuleb suurest piletite hinnalangusest," selgitas ta.
Kui suur on suur kaotus, ta ei selgitanud.
Rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon IATA teatas ülemöödunud neljapäeval, et tõenäoliselt on kaubavedu põhja saavutanud. "Võib-olla, kaubavedu on juba mitu kuud 20% langenud, langus on olnud väga järsk ja nii ei lähe see kindlast edasi," kommenteeris Hienonen.
Finnair pole tema sõnul kannatanud kaubaveos rohkem kui tööstusharu keskmiselt. "Veame kaupa vaid lennukite kõhus ja meil ei ole ainult kaubalennukid. Rohkem on kannatanud need firmad, kes tegelevad vaid kaubavedudega," rääkis ta.
Hienonen ei osanud öelda, millal Finnair kasumisse jõuab. "Oleme üldises majandustsüklis ja kui see langeb, ootab sama meid ja tõusu korral läheb ka meil paremini," lisas ta.
Võtmetegur on tema ütlusel likviidsus. "Meil on 400 miljonit eurot, firma on stabiilne ja suuri võlgu pole, seetõttu saame ka investeerida. Parem on raha panna uutesse lennukitesse kui osta lennukompaniisid, mis ei maksa mitte midagi," selgitas ta. Just praegu tulin meie uut Airbus A330 vaatamast, see on esimene sel aastal tulevast viiest pikamaalennukist, lisas Hienonen.
Tema sõnul näeb Finnair Balti riike oma koduturuna. "Meile on see, et teised loobuvad Tallinna lendamisest, vaid hea otsus," kinnitas ta. Inimesed tahavad ikka liikuda. Meil on Helsingist hea võrk, lendame 40 sihtkohta ja paljud Eesti ärimehed kasutavad seda. Tallinna lend on üks lühemaid, nagu Turusse või Tamperesse lend, lisas Hienonen.
Finnairi juht ei välistanud, et Tallinna-Helsingi liini tihendatakse veelgi. "Me armastame lendamist. Kui reisijaid on, siis ei ole võimatu nõudluse korral kas või nädalaks või suveks rohkemate lendude korraldamine. Turg dikteerib," märkis ta.