Ehitusmessid muutumas mõttetuks kuluartikliks

Viktoria Lummo 02. aprill 2009, 00:00

"Iga-aastased messid on muutunud tootjatele liiga koormavaks, samuti on ehitusmaterjalide puhul raske rääkida iga-aastastest olulistest uuendustest, mida ilmtingimata messil tutvustama peaks," rääkis Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektor Enno Rebane. Siiski on tema hinnangul ehitusmessid vajalikud, sest nendel saavad kokku kahe poole vajadused. "Ühelt poolt soovivad tootjad-teenindajad tutvustada pakutavat ning teiselt poolt soovivad tarbijad-kliendid tutvuda pakutavaga," selgitas Rebane.

Samas tõi Rebane miinusena esile Eesti turu väiksuse, mis seab võimalustele piirid ja asjaolu, et ettevõtjate vajadused on erinevad. "Meie seisukoht messi korraldamise suhtes üle aasta seab kahtluse alla võimaluse mitmel korraldajal koos tegutseda," arvas ta. Ehkki konkurents on kahtlemata äärmiselt vajalik, saab siin oluliseks takistuseks Eesti suhteline väiksus. Rebane lootis, et ehk ikka leitakse täiesti uued lahendused, mis oleksid sobivad kõigile pooltele, kuid jätaksid ka võimaluse ehitamist ja ehitusmaterjale oma silmaga näha ning oma käega katsuda.

Skanska EMV ASi kommunikatsioonijuht Merit Langi leidis, et ehitusmess ei ole Skanska jaoks prioriteetne väljund, see on pigem erakliendile suunatud tootjatele oluliseks reklaamikohaks. "Ehitusmessi külastavad inimesed, kellel on parajasti ehitus plaanis või käsil," viitas ta iseenesest heale võimalusele tutvuda messil ühte halli koondunud tootjate-ehitajate erinevate pakkumistega.

Liiatigi on ju ehitusmessi peamine kasum firmale Langi hinnangul olla pildil. "Teisalt on messil osalejatel hea võimalus end konkurentide tegevusega kurssi viia," tõi Langi ühtlasi välja ehituse aastasündmuse tähenduse ka erialainimeste kohtumispaigana.

"Kuna ehitustegevus on aktiivne, innovaatiline ning pidevalt uuenev valdkond, siis on ajaga ja uuendustega kaasas käimiseks otstarbekas korraldada ehitusmessi siiski igal aastal," kiitis Eesti Näituste ASi arengudirektor Siimu Loogma messi Eesti Ehitab mõttekust. Tema meelest oleks kindlasti vajalik ehitusmessi struktureerimine, juhtteema formuleerimine ning ekspositsiooni ülesehitamine vastavalt sellele juhtteemale.

"Oluline on alustada ka messi formaadi uuendamist - rohkem kutse- ja erialavõistlusi, töötubasid, atraktiivseid esitlusi, ehitusobjektide külastusi," pakkus ta välja ehitusmessi uuendamise võimalusi.

Peab ju messi külastaja saama kontsentreeritud ülevaate valdkonnas pakutavast ja võimaluse tutvuda valdkonna uudistega. Lisaks annab Loogma hinnangul olulise osa ka ehitusmessi demokraatlik atmosfäär, milles külastaja saab võimaluse vahetult suhelda firmajuhtide ja esindajatega ning rääkida just nendel teemadel, mis endale meelepärased on.

Pealegi saab ehitusmessil näha ja katsuda kõike huvipakkuvat, aga ka osaleda töötubades, proovida kätt erinevates töödes. Kokkuvõttes saab ehitusmessi külastaja rahuldada ka oma inimlikke ostusoove, nentis arendusdirektor.

Loogma hinnangul on messil osaleval firmal erakordne võimalus sattuda kontakti klientidega. Tema meelest pakub ehitusmess sihtrühmadega suhtlemist ja oluliste ärikontaktide loomist, lisaks sellele ka uute klientide, tarbijate, partnerite leidmist. "Messil osaleva firma suurus ei ole määrav, olulisim on see, mida firma toodab, müüb, vahendab - selle kvaliteet, teenindus," loetles ta.

Ehitusmesside korraldamisel järgitakse erinevaid eesmärke. Praeguse aja kontekstis on ehitusmesside üks eesmärke Loogma seletusel ka majanduskriisi ületamise teede ja võimaluste kavandamine ning messikülastajaisse optimismi süstimine.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:55
Otsi:

Ava täpsem otsing