Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hobby Halli sulgemine üllatas konkurente
"Praegune otsus on ju tavaliselt viimane samm, mida teha. Teada on ju ka see, et omanikud on palju investeerinud, et selline äri püsti panna. Nüüd kardinaalselt igal pool tegevus lõpetada - see on ootamatu, tiba ennatlik ja näitab põhjamaalaste nõrganärvilisust," rääkis Rahumägi.
Rahumägi sõnul on ju kõigile teada, et järgnevad aastad ei tule meelakkumine. "Kõik suuremad ettevõtted teevad praegu sahtlisse kolm äriplaani - optimistlik, pessimistlik ja realistlik. Tõenäoliselt hullematel aegadel võetakse kasutusele see pessimistlikum plaan. Ma eeldan, et ka neil oli see olemas," märkis Quelle juht.
Rahumäe sõnul võis ettevõttele saada saatuslikuks see, et Soome peakorter ei osanud leida õiget turunišši ega strateegiat. "Võimalik, et osalt oli süü ka kohalikel juhtidel. Nad on olnud väga vaiksed, istume ju kõik koos juhtidega ka postifirmade liidus, kuid viimaste juhtide puhul ei tea ma isegi nende nimesid," märkis Rahumägi.
Hobby Halli otsusele Balti riikidest lahkuda võis anda tõuke liigne aktiivsus turul ja võib-olla ka ühendamine Stockmanni kontserniga, märkis Anttila juht Tauno Tuula.
"Teise firma sisse ju ei näe, aga Stockmanni kontserniga ühendamine võis neile saatuslikuks saada. Eks Stockmanni kontsern andis siis ka oma hinnanguid. Ka Anttila postimüük ühendati Anttila kontserniga, aga seda juba aastaid tagasi, kui postimüügil läks hästi. Võib-olla Stockmanni ehmatas praegune situatsioon, aga see on vaid spekulatsioon," märkis Tuula, kelle sõnul võis teiseks põhjuseks olla Hobby Halli liigne aktiivsus. "Nad olid väga aktiivsed, võib-olla maksis neile ka nende aktiivsus kätte. Nad postitasid meist ikka kordades rohkem katalooge," lisas ta.
Quelle jaoks polnud Hobby Hall konkurent. "Kui meie valdav müük tuleb tekstiilist ja jalatsitest, siis nemad tegelesid aiakaupade ja kodutehnikaga," märkis Rahumägi.
"Mõned kliendid tulevad kindlasti meile üle," märkis Rahumägi, kuid tõdes, et ei teagi, kes võiks Hobby Hallist jääva tühja koha nüüd hõivata.
"Nende eeliseks oli ka füüsiline lähedus Balti riikide turule. Tegelikult on ju Hobby Hall olnud juba mõnda aega tagasi müügis, ka meie kontsern on nendega läbirääkimisi pidanud, kuid asja sellest ei saanud," lausus Rahumägi.
Tuula meenutas 1992. aastat, kui Hobby Hall alustas vaid kaks kuud pärast Anttilat. "Postimüük on nagu üks suur kaubanduskeskus - kui keskusest üks suur tegija ära läheb, on terve keskus ostjale vähem atraktiivne," lausus Anttila juht. Tuula tõdes, et teisest küljest võidavad nad seeläbi ka uusi kliente juurde. "Kuid seda näeb hiljem, tibusid loetakse sügisel," lisas ta.
Anttila on siiski kohe valmis täitma Hobby Hallyst jääva tühiku. "Oleme poole aastaga suutnud oma tootevalikut laiendada 3500 nimetuselt peaaegu 8000-le," kiitis Tuula. "Meie tootevalik pole mitte ainult Hobby Halliga võrdne, vaid me oleme praegu juba praktiliselt kõikidest teistest müüjatest tootevalikuga numbriliselt üle."
Autor: Kaisa Tahlfeld