Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alcoa üle ootuste hea
Alcoa avaldas kolmapäeval USA aktsiaturgude sulgemise järel analüütikute oodatust parema tulemuse, kui muidugi kahjumit saab pidada heaks.
USA suurim alumiiniumitootja teenis teises kvartalis erakorraliste kulude-tuludeta 26 senti kahjumit aktsia kohta, analüütikud ootasid 12 senti suuremat kahjumit aktsia kohta, vahendas Bloomberg.
Ettevõtte käive kukkus 41 protsenti, 4,24 miljardile dollarile. Analüütikud prognoosisid käibeks 3,9 miljardit dollarit. Ühes erakorraliste kuludega tuli kahjumiks 454 miljonit dollarit ehk 47 senti aktsia kohta võrreldes aastataguse 546 miljoni dollari suuruse puhaskasumiga (66 senti aktsia kohta).
Alcoa juhatuse esimees Klaus Kleinfeld vähendas toodangut ja koondas töötajaid, kuna majandussurutis on nõudlust vähendanud. "Alcoa jääb võimule ja vähendatud kulubaas seisab vastu ka kõige tõsisemale allakäigule alumiiniumitööstuse ajaloos," ütles Kleinfeld. Alcoa on tuleviku suhtes ettevaatlikult positiivne.
Ettevõte on eriti vaimustuses Hiinast, mis aitab maailma alumiiniuminõudlust veidigi tasakaalustada. Hiinas käib linnastumine ja ehitus on kasvanud 32 protsenti. Hiina sõidukimüük on suurenenud 14 protsenti.
Maailma alumiiniumi laovarude suurus pole kiita. Kui maailmamajandus pöörab paranemisele, kahanevad laovarud järsult. Alcoa tõi välja neli stabiliseerumise märki. Põhilised lõpptarbimise turud on stabiliseerunud esimese kvartali tasemete lähedal. Autotööstusele on teine poolaasta esimesest parem. Metallihinnad on madaltasemetelt veidi tõusnud. Piirkondlikud hinnapreemiad on kasvanud.
Ilma Hiinata oleks Alcoa prognoosi järgi maailma alumiiniuminõudlus kümme protsenti mullusest väiksem, ühes Hiinaga aga seitse protsenti väiksem. Lennukitööstuses peaks alumiiniuminõudlus tänavu vähenema kuus protsenti, autotööstuses 15-20 protsenti (Hiinas kasvab 5-10 protsenti), raskeveokite tootmises 30-35 protsenti, joogipakendite osas on nõudlus stabiilne (Euroopas ja Põhja-Ameerikas langus, Hiinas 4protsendine kasv). Ehituses kahaneb üleilmne nõudlus 10-15 protsenti, Hiinas on oodata 8-9protsendist kasvu.