Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kellel läheb täna hästi?
Wal-Mart on tuntud oma odavate hindade poolest, kuid see ei anna alust arvata, et kõigil "säästukatel" täna hästi läheb, sest võtmeks on tugeva brändi ja väärtuspakkumise kombinatsioon. Mõnel juhul on bränd aga nii tugev, et head hinda polegi tarvis pakkuda. Apple'il oma iPodide ja läptoppide müügiga just niimoodi läheb. Tundub, et Eestis kehtib sama - Madonna ligi 1000kroonised piletid läksid kui soojad saiad, niisamuti folgipassid ja õllesummeri pääsmed.
Profit Impact of Market Strategy (PIMS) analüütikud usuvad, et majandussurutise ajal võidavad firmad, kes tõstavad innovatsiooni- ja turunduseelarveid, langetavad administratsiooni- ja muid püsivarade kulusid. Ses pole midagi revolutsioonilist, kuid huvitav on nende soovitus jätta kaupade/teenuste hinnatase suhteliselt samale tasemele.
Sel on oma loogiline seletus - hindu on küll lihtne langetada, aga üpris keeruline aegade paranedes tarbijale hinnatõusu põhjendada. Lisaks on enamikule ostjaist hind teatud määral märk kvaliteedist.
Mitu uuringut näitavad, et toidu- ja esmatarbekaupade paljudes kategooriates on hinnatundlikuks muutunud 10-30% tarbijaid. Seega on jaemüüjad ja tootjad teinud vea, alandades 10-30% tarbijate pärast hinnatasemeid, tehes enamikule kingituse marginaalide arvel, põhjustades iseendale "kriisi".
Õige olnuks pakkuda hinnatundlikele uusi tooteid või ümber positsioneerida osa tooteist. Nn säästutooted ei kahjusta olemasolevaid ettevõtte brände, kuid meelitavad kliendi kauplusesse. Hea näide on siin Rimi uue "%" märgiga märgistatud tootesarjaga.
Autor: Kristjan Kalviste