Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juss, kuule, anna ampsu
USA hamburgeriketi kvartalitulemustest võib järeldada, et olukord Burger Kingi müügikohtades on sarnane kultusfilmis "Tulnukas" etendatud stseeniga, kus peaosalised hamburgereid hankisid. Kitsal ajal otsitakse alternatiive - proovitakse Jussi käest ampsu saada, kui see ei õnnestu, ostetakse ikkagi ise.
Burger King avaldas eile, et suutis oma majandusaasta neljandas kvartalis puhaskasumi vaatamata väiksemale käibele ülespoole upitada.
Hamburgerikett teenis juuniga lõppenud kolme kuu kasumiks 58,9 miljonit USA dollarit ehk 43 senti aktsia kohta, mullu samal perioodil toodi koju aga 50,6 miljonit dollarit ehk 37 senti aktsia kohta. Analüütikud ootasid kasumiks 33 senti aktsia kohta.
Burger Kingi käive kukkus aga 629 miljonile dollarile ehk 2,4%, analüütikud ootasid müügituluks 632 miljonit dollarit.
Käivet tiris peale konkurentide tekitatud hinnasurve alla ka USAd ja Kanadat laastanud töökohtade kadu, mis on sealsed elanikud pannud ise kodus rohkem toitu valmistama. USA suuruselt teine hamburgerikett üritas nõudlust stimuleerida küll näiteks ühedollariliste hamburgeritega. Lisaks avati suurel hulgal ka uusi söögikohti väljaspool USAd ja Kanadat.
"Ettevõte toob langeva külastatavuse tõttu hindu üha alla," kommenteeris Telsey Advisory Groupi analüütik Tom Forte, kelle kaheteistkümne kuu hinnasiht Burger Kingi aktsiale on 21-23 USA dollarit. "Tänu laienemisele on neil seni olnud väga hea aasta ja see näitab brändi tugevust," lisas analüütik.
Burger Kingi juht John Chidsey prognoosis tarbijanõrkuse jätkumist, mis tähendab, et ka lähitulevikus eelistavad inimesed varasemast enam kodus süüa.
Alanud majandusaastaks Chidsey kasumiprognoosi just tarbijate käitumise ebamäärasuse tõttu välja ei öelnud, kuid märkis Bloombergi vahendusel, et kontsern plaanib aastaga avada 300 uut söögikohta.
Burger Kingi tegevust võib praeguses keskkonnas siiani edukaks pidada - käibe languse vastu võideldakse laienemisega, kasumit hoitakse aga peamiselt kulude kokkuhoidmisega üleval.