Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus: Kas kriis jaekaubanduses on jõudnud põhjani?
Kriisi põhja näeb siis, kui see on möödas ehk tagantjärele tarkusena. Ei oska öelda. Poes käiakse rõõmsalt edasi, kulutatakse targemalt, puudub laenuraha, krediitkaardi jms eufooria.
Kuna Rocca al Mare on ennast uuendanud ja avanud uusi osi, siis praegu päris adekvaatset pilti ei näe. Osal kauplustel on müügid kahanenud, kuid on ka neid, kus müük on stabiilne või kasvav. Rocca al Mare keskuse külastatavus on sel aastal oluliselt suurenenud.
Eestlane on äärmiselt kohanemisvõimeline. Kui vaadata, mis oludega on viimase paarikümne aasta jooksul praegu toimetaval põlvkonnal olnud vaja kohaneda, siis majanduskriis ei ole kaugeltki kõige hullem asi või järsem pööre, mis teda tabanud on.
Paanikahoog on hakanud üle minema. Tasapisi elu normaliseerub hoolimata kehvadest majandustingimustest. Kui ei tule kuskilt väga halbu uusi uudiseid, siis elu ja tarbimine taastuvad, mitte loomulikult buumi tasemele, ühel hetkel tekib vajadus uute asjade järele.
Jaekaubanduse ülijärsk kukkumine oli tingitud ikkagi väga suures osas just sellest, mis inimeste peas toimus, mitte sellest, mis nende rahakotis toimus.
Meil on külastatavusnäitajad üllatavalt suured. Need on tugevalt üle kümnetuhandesed päevad. Rekord vist oli 17 000 külastajat päevas. Need on väga suured numbrid. Iseasi on see, kuidas see korreleerub käibe ja igapäevaste ostudega. Kui kauplused teevad -70% allahindlust, siis võib-olla oste on, aga käivet pole, sest on palju lihtsalt kondajaid.
Jaemüügis, eriti Pärnus on suvi siiski tõusuaeg ja september ka enam-vähem.
Inimesed on teinud oma tarbimisharjumustes olulisi korrektuure vastavalt võimalustele ja vajadustele. On tootekategooriaid, mille müüginumbrid on paremad kui eelmisel aastal, ja on tooteid, kus on mõnekümne protsendi suurune langus. Näiteks on kahanenud nõudlus valmistoitude järele ja samas on suurenenud kastmete osa, kuna inimesed teevad rohkem ise süüa.
Autor: ÄP