Õnnestunud ettevõtmise ABC

Signe Sillasoo 06. oktoober 2009, 00:00

Üritusturundusfirma Royal Service tegevjuhi Rika Soopa sõnul algab hea ürituse korraldamine nii vara kui võimalik. "Ettevalmistuse pikkus sõltub muidugi otseselt ürituse mastaapsusest. Rääkides tavaliselt pressiesitlusest, piisab ürituse ettevalmistuseks hädavajadusel ka ühest nädalast, sest aeg-ajalt tekib pressile info edastamise vajadus ka nö üleöö," lisas ta.

Sama ettevalmistusaega ei saa aga kindlasti rakendada ettevõtte oma töötajate ürituse puhul, mis võib hõlmata näiteks tuhatkond või rohkemgi töötajat. Sellisel puhul tuleks kõige hiljemalt alustada kuus kuud varem.

R & Reede OÜ tegevdirektori Avo Heina sõnul tuleks enne reaalselt ürituse korraldama hakkamist teha kindlasti põhjalik taustauuring, et üritus ei kattuks näiteks mõne analoogse või samale sihtrühmale suunatud üritusega ega langeks muidu ebasobivale ajale - pühadele, puhkuste perioodi, koolivaheaegadele.

Tipphooajal oleks Heina sõnul soovitav paarile olulisele detailile mõelda ka aasta ette. Näiteks jõuluperioodil ruumide rendile või lemmikansambli, -artisti tellimisele. "Praktika näitab ikka, et teatud kuupäevadel, sel aastal näiteks 18. ja 19. detsember, on ka vaatamata masule ruume raske leida," lisas ta.

Ürituse programmi kokkupanekul on Broadline'i juhatuse liikme Janek Reimali sõnul kõige olulisem mõelda, mida üritusega saavutada, öelda või muuta tahetakse, kellele üritus suunatud on ning millist sõnumit peab see endas kandma.

"Kava koostamisel tuleks esmalt kaardistada iga planeeritud tegevuse kestus ning seejärel üritus sõna otseses mõttes oma peas minuthaaval läbi kedrata, järjestades planeeritud tegevused loogiliselt," soovitas ka Soopa.

Kui ettekujutus üritusest olemas, tuleks asuda otsima päeva- või õhtujuhti. Reimali sõnul peaks esitluse või peo eestvedaja valikul lähtuma eelkõige ikka sellest, kas see persoon sobib kokku ka sündmuse stiili ning kutsutud sihtrühmaga.

Sama kinnitab ka Hein ja soovitab valida näiteks kokandusteemalise üritust juhtima inimese, kel ka endal meeldib köögis kulpi liigutada, sobiv variant võib olla ka näiteks mõne kokasaate juht.

"Hea oleks enne läbi mõelda õhtujuhi etteasted ning presenteerida neid asjaosalisele juba üsna konkreetselt. Õhtujuht peab samuti mõistma ürituse eesmärki ja sõnumit, mida ta oma etteastetes külalistele peab edastama," lisas Reimal.

Nagu kõiges muuski, tuleb ka toitlustuse tellimisel arvestada spetsialistide sõnul ürituse stiili ja kellaajaga. "Catering'i põhireeglid paneb paika ürituse formaat, eesmärk, sihtrühm ja ressursid: kas tegemist on Rootsi laua stiili või lauda serveerimisega, kui pikk on ürituse kestus ning kui mahukat külaliste toitmist see eeldab," selgitas Soopa.

Broadline'i esindaja sõnul tuleks kindlasti võtta toitlustamise korraldamisel arvesse ka üritusele tulevate meeste ja naiste osakaalu, et toidukoguseid paremini planeerida.

"Koguste arvestamine sõltub ürituse kestusest, sellest, kas inimesed tulevad kaugelt või otse pärast tööd, või eeldame suisa, et on jõutud kodus õhtust süüa," lisas Hein. Kogenud toitlustusfirma on tema sõnul kindlasti abiks.

"Catering-firma valikul soovitan pigem minna kindla peale välja, kui katsetada alati uut ja huvitavat. See ei pruugi täita alati eesmärki," toonitas Hein. Kui puudub kogemus, võiks võtta tema sõnul 2-3 toitlustusfirmalt pakkumine.

Tähelepanelik tuleb kindlasti olla aga pakkumise lugemisel. Heina sõnul on firmasid, kes teevad esmase pakkumise ilma jookide koguste ja hindadeta. Samuti võivad puududa lauad, toolid - neid tuleb tellida pärast lisatasu eest.

Seadmete ja ruumi valikul tasuks Rika Soopa sõnul teha otsus ikka lähtuvalt ürituse otstarbest.

"Kindlasti ei tohiks erinevaid ruume hinnavõrdlusesse seada ja oma valikut tehes ära unustada eri funktsioone ja tugiteenuseid, mis ürituse asukohaga kaasas käivad - parkimisvõimalused ja parkimiskorraldus, garderoob ja vastav teenindav personal, turvamehed, abiruumid ja kohapealne tehniline varustus," sõnas ta. Seega pelgalt ruumi üürihinnast lähtumine võib olla sageli petlik.

Seadmete tellimisel sõltuvad detailsed vajadused ennekõike artistide ja ruumi valikust. "Enne, kui otsustate, käige ruumides helitehnika spetsialistiga ning pidage nõu ruumide haldajaga, et mis sinna ruumidesse sobib. Nimelt on ruume, kus on ideaalne kuulata kammermuusikat või a capella-laulu, kuhu aga rokkbänd kuidagi ei sobi," soovitas Hein.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:58
Otsi:

Ava täpsem otsing