Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Stockholmi bussid reklaamivad Eestit kirjaveaga

    "Så nära, så balt," on kirjas reklaamis, mis peaks tähendama rootsi keeles "Nii lähedal, nii lahe". Just nimelt peaks, sest "lahe" kirjutatakse Rootsi keeles kahe l-iga. Sõna praegune versioon viitab aga ka Baltile.
    Reklaamlause autor Henrik Göthlin, kes on EASi turismiesindaja Rootsis, kirjeldab värvikalt, kuidas tema ettekujutuses võiks viga märganud rootslane kaaslase õlale koputada, et ka temagi tähelepanu sellele pöörata, kuid siis taibata, et hoopis tema on teksti valesti mõistnud.
    Bussireklaamid, mida näidatakse ka Göteborgis, on üks osa septembris alanud ja novembri lõpuni kestvast reklaamikampaaniast, mis tutvustab rootslastele Eestit kui riiki, mis annab maailma suurlinnadega võrdsed elamused. Nende jahtimiseks ei tule aga kodust kaugele sõita ning sihtpunktiski on erinevad puhkamisvõimalused kompaktselt koos.
    Kuid miks peaks üldse rootslane Eestisse tulema, kui paljud eestlasedki on avalikult arvanud, et Eesti on mõttetu turismisihtkoht? Göthlin nõustub, et näiteks looduse poole pealt on Eestil rootslasele tõesti keeruline midagi uudset pakkuda.
    Küll aga võiks tema meelest pakkuda ajaloosõpradest rootslastele huvi Eesti kui maa, mis on olnud osaks Rootsist. Samuti lähiajalugu, nõukogude aeg, mida rootslastel pole tulnud üle elada. "Kuigi see osa ajaloost on teie jaoks valuline ja paljud tahaksid selle seljataha jätta, on see rootslaste jaoks huvitav periood. Meie ju oleme seda näinud vaid Ameerika filmidest," lisab Göthlin.
    Puhkuse poole pealt toob ta esile üle saja aasta vanuse mudaravilate traditsiooni, millest nüüdseks on välja kujunenud moodsa nimega spaaturism. "Eesti muudavad rootslaste jaoks atraktiivseks spaad nii lõõgastumise kui ka ravi mõttes, sest tervislikud eluviisid on rootslaste seas trendikad."
    Göthlini sõnul küsitakse pea alati tema käest ka seda, kuhu ja mida võiks sööma minna. Ka enne kampaaniat Stockholmi elanike seas tehtud küsitluse järgi hindavad rootslased reisides kõrgelt mugavust ja head sööki.
    Köögikunst, arhitektuur ja disain ongi Göthlini sõnul need valdkonnad, kus eestlastel on lausa plahvatuslikult palju ideid. "Tundub, et iseseisvusaja alguses käidi maailmas ideid kogumas. Nüüd ollakse tagasi ja tahetakse näidata, et ka meie oskame sama teha, kuid omal moel."
    Göthlin meenutab viimast laulupidu, kus rahvariiete detailid olid jõudnud igapäevaste riiete peale, mida kandsid uhkusega teismelisedki. "Meil seda kahjuks pole," lisab ta.
    Kõige olulisem argument on aga ehk see, et rootslase jaoks on Eesti endiselt odav maa, Ungari ja Poola järel kolmandal kohal.
    Göthlin tahab Eesti inimestele südamele panna, et teeninduskultuurile tuleks rohkem tähelepanu pöörata ja meist igaüks võiks tervitada turiste, naeratus suul. "Kui see muutuks, siis head muljed Eesti kohta leviks kui rõngad veepinnal ja turiste tuleks järjest enam. Neid ei tuleks võtta kui vaenlasi," lisab ta.
    Kuidas reklaamikampaaniate edukust mõõdetakse ja kas saab midagi ennustada Rootsi kampaania edukuse kohta?
    Kampaaniate edukust mõõdetakse infopäringute arvu järgi. Rootsi kampaania monitooring toimub spetsiaalselt selle jaoks loodud lehel, kus kuvatakse esmane linnapuhkuse info ning turismiettevõtjate paketid madalhooajaks. Vahekokkuvõtted näitavad, et kampaania alguses seatud eesmärgid täituvad. Laiem eesmärk on suurendada turistide arvu, kes peavad tõenäoliseks külastada Eestit järgmise kolme aasta jooksul.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.