Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aktsiisitõus kergitab vedajate hindu
Kohe ja otseselt uus aktsiisitõus neid ei mõjuta, kuna Itellal autod praktiliselt puuduvad. Samas peab keegi vedama Itella treilereid, ja see sõltub alltöövõtjatest. "Seni pole nad meiega sel teemal kontakti võtnud," nentis Merisalu.
Ka OÜ Kopra Transport tegevjuht Taavi Välisson oli aktsiisitõusu pärast murelik. "Kindlasti avaldab see tõus mõju," ütles ta. Aktsiisitõusu tingimustes jääb vaid üle tõsta veohindu. "Samuti tuleb nüüd olla efektiivsem, kuid sedagi ei saa ju teha lõpmatuseni - juhid on ka inimesed," nentis Välisson.
Hindade tõstmine oleneb tema sõnul aga ka turuvõimalustest. "Samas tuleb aeg-ajalt jälle hinna allasurujaid," ütles ta. Välissoni sõnul püüab tema ettevõte mitte minna kaasa hinna allalööjatega.
Eks need põhilised allalööjad ole ikka mujalt Baltimaadest tulnud vedajad, märkis ta. Kohalikke dumpingutegijaid on ka, kuid neid ei soovinud Välisson nimetada.
Võimalike kokkuhoiukohtadena nimetas ta esmajoones kontoripoolt, püsikulusid, samuti tuleb kõne alla remondi- ja hoolduskulude vähendamine.
Rahalisi raskusi tekitavad ka veoteenuse eest võlgu jääjad. "Oleme üritanud pandiõiguse rakendamist vältida. On kliente, kes tegelikult on maksevõimelised, kuid nad lihtsalt venitavad," oli ta kuri.
"Samas kütusefirmad tasude ootamisega ei venita, nad keeravad lihtsalt kraanid kinni, näiteks meie neile võlgu jääda ei saa," tõdes Välisson.
Tallinki aktsiisitõus eriti ei puuduta. "Meid see aktsiisitõus suurt ei mõjuta, tegeleme ju ekspordiga," teatas laevafirma juhatuse liige Lembit Kitter.