Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Neste kutsub üles kütuse tarnijaid avaldama
"Tarbijal on õigus teda, mida ta ostab, ja selline info lisaks kütuseturule oluliselt läbipaistvust," põhjendas Neste Eesti juht Ivar Kohv üleskutset, mille eesmärk on võidelda maksupettustega.
Ülekutse jätab külmaks. Go Oili nõukogu liige Aivo Pärn leidis, et üleskutse pole mõistlik, sest selle põhjal ei saa ettevõtteid ausateks ja mitteausateks jagada. Tema sõnul on tarnijad ka ärisaladus ning pealegi teab maksuamet, kellega äri aetakse, sest kontroll käib pidevalt. "Kui vaja, oleme nõus avaldama. Aga see oleks ebamugav," nentis Pärn.
Riigi sammud ohjeldada kütuseäris kasutatavaid petuskeeme on tema hinnangul nõrgad. Pärn pakkus tankistide ohjeldamiseks välja juhatuse liikme käenduse, mis võiks anda rohkem tagatisi.
Mitme kütusefirmaga seotud Mare Kolsar märkis, et kütuseäris kasutatavad petuskeemid tankistidega pole uudis, kuid Neste üleskutsega ta kaasa ei lähe. "See on meie otsustada, kus, mis hinnaga ja kui palju me kütust ostame," põhjendas ta.
Konfidentsiaalsusnõue segab. Jetoili juhatuse liige ja üks omanikest Ando Raud ütles, et tal pole võimalik lepingutest tulenevate konfidentsiaalsusnõuete tõttu avaldada äripartnerite andmeid.
OÜ Texor juhatuse liige Arli Okas leidis, et Neste üleskutse ei muuda midagi ja tundub lapsik. Tema sõnul ei soovi Texor avaldada tarneallikaid, sest see annaks konkurentidele ja kütuseostjatele teavet, mida harilikult ettevõte nende eest varjab.
ASi Euro OIL juhataja Arno Hirtentreu avaldas tarnijad, kellelt mullu mootorikütuseid osteti: Neste Eesti, Jetoil, N-Terminal Hulgi, Petkam Trade, Letofin, Mazeikiu Nafta Trading House.
Äripäeva andmetel on Olerex mõistatusliku ärimudeliga Viking Fueli ja tema eelkäija Viking Oili suurklient, ent Olerexi üks omanikest Antti Moppel jättis Äripäeva küsimusele kliendisuhte kohta vastamata.
Reedene Äripäev kirjutas, et kütuse teekond lõpptarbijani on uskumatult käänuline ja kurvides voolab maha kümneid miljoneid eurosid maksuraha.