Kõige pikaajalisem gasell

Katariina Krjutshkova 17. veebruar 2011, 00:00

"Siin on kõik alati emotsionaalsed," tõdeb ettevõtte väikeosanik Jana Grimitliht, kes töötas enne teises transpordifirmas, kuni isa ta enda juurde tööle võttis. Jana Grimitliht lausub, et kõiki probleeme lahendatakse selles ettevõttes kirega. Ta tõstab käed pea kõrgusele ja vibutab neid õhus, et ettevõtte õhustikku selgemalt kirjeldada.

Edu toovad pikad tööpäevad. Veidi väiksema kirega suhtub ettevõtte juht Äripäeva Gaselli TOPi jõudmisesse, kuigi ettevõte on seal juba neljandat aastat. "Siin pole midagi ebatavalist - me teeme vastutusrikast tööd kvaliteetselt ja usaldusväärsete partneritega - see ongi meie edu võti," sõnab ta.

Küll aga ütleb Boriss Grimitliht, et kasvu nimel tuleb päevas tööd teha 10-12 tundi ja vahel ka seitse päeva nädalas. "Ja valmis tuleb olla 24 tundi ööpäevas," lisab tütar.

Jana Grimitliht ütleb, et transpordiettevõttes töötamise juures on kõige suurim väljakutse, et kogu aeg tuleb välja mõelda lahendusi, kuidas kaup kiiresti ja odavalt kohale vedada.

Venemaa tundmine annab eelise. Suurim takistus on Venemaa tollijärjekord. Tehislikke raskusi tekitatakse mõlemal pool piiri, seadused on mitmeti tõlgendatavad ja tihti leitakse dokumentidest vigu, selgitab ta. Vahel saadetakse kaupa täis autod piirilt tagasi. Samas ütleb Grimitliht, et väga hea Venemaa tundmine annab talle eeliseid, et sellistest olukordadest kergemini välja tulla.

Põhjamaadesse transportiva ettevõtte 4U Logistics OÜ juhatuse liige Jüri Tammeväli on küll Capline Logisticsist kuulnud, aga kokku puutunud pole. Meile tundub Vene turg keeruline ja seega polegi me mõelnud oma teenust sinna arendada, lisab ta.

Vaja head äripartnerit. Ka sõnab Tammeväli, et Vene tolli käitumist on raske ennustada. "Sealne tollimine on ikka väga raske, kuid kindlasti mõnel ettevõttel tasub see ära. Selleks aga peab olema Venemaal väga kõva partner, keda saab usaldada," räägib ta. Tammeväli lisab, et Vene tollis ei tea kunagi, mida seal tehakse, miks tehakse või kuidas tehakse. Samas kogub kaubakonteinerite liigutamine Venemaale tema sõnul viimasel ajal hoogu.

Capline Logistics alustas äritegevust 2004. aastal. Alguses veeti kaupa vaid autodega. praegu viiakse kaup kohale mööda raudteed, merd ja õhu kaudu. Praegu ei kuulu ettevõttele enam autosid, kuid see teeb omanike sõnul elu kergemaks. Ka lennukit pole, kuid Jana Grimitliht viskab nalja: "No ühe lennuki võiks ju osta!"

Kasv sõltub lepinguist. Kuna Capline Logisticsi põhiline koostööparter on Venemaa, on firmajuhil keeruline ennustada, kui suureks kasvab ettevõte viie aasta pärast. "Kõik sõltub lepingutest. Pole mõtet suurendada töötajate arvu, hankida tehnikat või muretseda endale suuremaid tööruume, kui sul pole kindlust, et tööd tuleb juurde," ütleb Boriss Grimitliht.

Praegu teeb tema elu keeruliseks ka see, et mees ei oska eesti keelt, kuigi väga tahaks. "Kõik eesti keele kursused on mõeldud eksami läbimiseks, aga mitte keele õppimiseks," ütleb ta. Grimitliht lausub, et proovib küll iga aasta uuesti ja uuesti õppima hakata, kuid ettevõtte juhtimine võtab enamiku ajast.

Kes saab Gaselli TOPi puhta tööga, eks temal on ikka motiveeriv end sealt nimekirjast leida. Mõni saab vahel TOPi, sest müüb maatüki ja käive kasvab. Ise jõudsime seitse korda TOPi ikka ainult töö pärast. Pealegi soosis meid hetkeolukord, sest plastmassitööstus kasvas hoogsalt, aga me olime sel alal ainukesed ja natuke edukamad.

Praegu ma kujutan ette, et Gaselli TOPis võiks pead tõsta autotranspordiettevõtted, sest vahepeal vajus turg põhja ja uuel tulijal võis seega tekkida kuhjaga arenguruumi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:47
Otsi:

Ava täpsem otsing