Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõige pikaajalisem gasell

    "Siin on kõik alati emotsionaalsed," tõdeb ettevõtte väikeosanik Jana Grimitliht, kes töötas enne teises transpordifirmas, kuni isa ta enda juurde tööle võttis. Jana Grimitliht lausub, et kõiki probleeme lahendatakse selles ettevõttes kirega. Ta tõstab käed pea kõrgusele ja vibutab neid õhus, et ettevõtte õhustikku selgemalt kirjeldada.
    Edu toovad pikad tööpäevad. Veidi väiksema kirega suhtub ettevõtte juht Äripäeva Gaselli TOPi jõudmisesse, kuigi ettevõte on seal juba neljandat aastat. "Siin pole midagi ebatavalist - me teeme vastutusrikast tööd kvaliteetselt ja usaldusväärsete partneritega - see ongi meie edu võti," sõnab ta.
    Küll aga ütleb Boriss Grimitliht, et kasvu nimel tuleb päevas tööd teha 10-12 tundi ja vahel ka seitse päeva nädalas. "Ja valmis tuleb olla 24 tundi ööpäevas," lisab tütar.
    Jana Grimitliht ütleb, et transpordiettevõttes töötamise juures on kõige suurim väljakutse, et kogu aeg tuleb välja mõelda lahendusi, kuidas kaup kiiresti ja odavalt kohale vedada.
    Venemaa tundmine annab eelise. Suurim takistus on Venemaa tollijärjekord. Tehislikke raskusi tekitatakse mõlemal pool piiri, seadused on mitmeti tõlgendatavad ja tihti leitakse dokumentidest vigu, selgitab ta. Vahel saadetakse kaupa täis autod piirilt tagasi. Samas ütleb Grimitliht, et väga hea Venemaa tundmine annab talle eeliseid, et sellistest olukordadest kergemini välja tulla.
    Põhjamaadesse transportiva ettevõtte 4U Logistics OÜ juhatuse liige Jüri Tammeväli on küll Capline Logisticsist kuulnud, aga kokku puutunud pole. Meile tundub Vene turg keeruline ja seega polegi me mõelnud oma teenust sinna arendada, lisab ta.
    Vaja head äripartnerit. Ka sõnab Tammeväli, et Vene tolli käitumist on raske ennustada. "Sealne tollimine on ikka väga raske, kuid kindlasti mõnel ettevõttel tasub see ära. Selleks aga peab olema Venemaal väga kõva partner, keda saab usaldada," räägib ta. Tammeväli lisab, et Vene tollis ei tea kunagi, mida seal tehakse, miks tehakse või kuidas tehakse. Samas kogub kaubakonteinerite liigutamine Venemaale tema sõnul viimasel ajal hoogu.
    Capline Logistics alustas äritegevust 2004. aastal. Alguses veeti kaupa vaid autodega. praegu viiakse kaup kohale mööda raudteed, merd ja õhu kaudu. Praegu ei kuulu ettevõttele enam autosid, kuid see teeb omanike sõnul elu kergemaks. Ka lennukit pole, kuid Jana Grimitliht viskab nalja: "No ühe lennuki võiks ju osta!"
    Kasv sõltub lepinguist. Kuna Capline Logisticsi põhiline koostööparter on Venemaa, on firmajuhil keeruline ennustada, kui suureks kasvab ettevõte viie aasta pärast. "Kõik sõltub lepingutest. Pole mõtet suurendada töötajate arvu, hankida tehnikat või muretseda endale suuremaid tööruume, kui sul pole kindlust, et tööd tuleb juurde," ütleb Boriss Grimitliht.
    Praegu teeb tema elu keeruliseks ka see, et mees ei oska eesti keelt, kuigi väga tahaks. "Kõik eesti keele kursused on mõeldud eksami läbimiseks, aga mitte keele õppimiseks," ütleb ta. Grimitliht lausub, et proovib küll iga aasta uuesti ja uuesti õppima hakata, kuid ettevõtte juhtimine võtab enamiku ajast.
    Kes saab Gaselli TOPi puhta tööga, eks temal on ikka motiveeriv end sealt nimekirjast leida. Mõni saab vahel TOPi, sest müüb maatüki ja käive kasvab. Ise jõudsime seitse korda TOPi ikka ainult töö pärast. Pealegi soosis meid hetkeolukord, sest plastmassitööstus kasvas hoogsalt, aga me olime sel alal ainukesed ja natuke edukamad.
    Praegu ma kujutan ette, et Gaselli TOPis võiks pead tõsta autotranspordiettevõtted, sest vahepeal vajus turg põhja ja uuel tulijal võis seega tekkida kuhjaga arenguruumi.
    Autor: Katariina Krjutshkova
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.