Kaubamaja esines oodatust tublimalt

Alyona Stadnik 28. veebruar 2011, 00:00

Börsifirma 2010. aasta kasum ulatus 17 miljoni euroni, millest ligi pool teeniti neljandas kvartalis. Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul oli see edukas masust väljatulemine. "Kahel viimasel aastal õnnestus Kaubamaja kontsernil teha sisuliselt samas suuruses käivet, kuid mullu vahetasime varasema 12,6 miljoni eurose kahjumi 17miljonilise kasumi vastu - tulime masust edukalt välja," lausus Puusepp.

Tallinna Kaubamaja tulemused olid Swedbanki prognoosist veidi paremad, kommenteeris panga analüütik Pertti Rahnel. "Kaubamaja tulemused ületasid mõnevõrra meie ootusi - prognoosisime 6,5 miljoni euro suurust neljanda kvartali puhaskasumit, tegelikult saavutati 7,4 miljoni eurone kasum," sõnas Rahnel. "Kartsime toiduainete, aga ka teiste kaupade hinnatõusust tulenevalt suuremat negatiivset mõju Tallinna Kaubamaja marginaalidele."

Kontsern ei andnud positsiooni käest. Puusepp märkis, et nad saavutasid tulemuse, milleni plaanisid jõuda ning mille nimel tugevalt töötasid. "Kontsern säilitas rasketel aegadel oma müügimahud ja turupositsiooni käest ei andnud. Vastupidi, oludes, kus kontserni läbimüük eelmisel aastal vähenes 1,3 protsendi võrra, näitas meie turuosa siinses jaekaubanduses jätkuvat kasvu," lisas Puusepp.

Puusepa sõnul oli detsembri lõpu seisuga Kaubamaja kontsernil üle 439 400 püsikliendi, mis teeb aastaseks juurdekasvuks 11,3 protsenti. Sellega on kontsernist saanud suurima kliendibaasiga kaubandusgrupp Eestis.

"2010. aastal jätkasime kontsernisiseseid tegevusi kulude vähendamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks. Eks nende sammude järelkaja on tunda ka tänavu ja veel edaspidigi," tõdes Puusepp. "Eelmisesse aastasse jäid euro kasutuselevõtuga seotud ühekordsed kulutused suurusjärgus 0,2 miljonit eurot. Tallinnas kehtivat müügimaksu maksis kontsern mullu 1,2 miljonit eurot ning selgi aastal tuleb kahjuks veel selle maksukoormisega arvestada."

Jaekaubandusturg on küllastunud. Samas lisas Puusepp, et eelmise aasta tugev neljas kvartal jaekaubanduses, mil jaekäive Eestis kasvas ligi 10 protsenti, kinnitas uue majanduskasvu mõju järkjärgulist jõudmist ka tarbija ostukorvi. "Selle trendi püsimist ja tarbimise suurenemist loodame ka järgnevatel kuudel, arvatavasti kujuneb tugevamaks aasta teine pool."

Rahnel märkis, et hoolimata tarbijate suurenevast optimismist ning Eesti majanduse kiirest kasvutempost on pikaajalised kasvuperspektiivid siiski üsna tagasihoidlikud Eesti küllastunud jaekaubandusturu tõttu.

"Eratarbimist võib hakata pidurdama ka nigel kaubakasv ning kütusehindade kiire tõus. Et Kaubamaja aktsia kaupleb juba ka üsna kõrge kasumikordaja juures, soovitaksime pigem kasumit võtta," lisas ta.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluv Selveri poekett teenis mullu ligi 12 miljonit eurot kasumit, seda on 4,8 miljonit enam kui 2009. aastal.

"Aasta esimesel poolel jäi müük 2009. aasta tasemele. Teine poolaasta tõi märgatava kasvu, sellele aitasid kaasa nii tarbijate kindlustunde paranemine kui ka edukad turunduskampaaniad," selgitas Selveri keti juht Andres Heinver.

Heiveri sõnul oli teisalt ka müüki pärssivaid mõjutajaid, näiteks müügimaksu kehtestamine pealinnas ning sügisel alguse saanud üldine toidukaupade hinnatõus.

Eestis teenis Selver mullu 11,9 miljonit eurot kasumit, eelneva aastaga võrreldes oli kasv 4,8 miljonit eurot. Selveri super- ja hüpermarketite 2010. aasta käive oli 300,2 miljonit eurot, kahanedes aastaga 1,4%, teatas ettevõte.

"Pingutasime kasumlikkuse tõstmise nimel kõvasti ning aastat kokkuvõtvad numbrid näitavad, et tulemuslikult," kommenteeris Heinver. "Optimeerisime äriprotsesse, tõstsime tööjõu efektiivsust, saavutasime kokkuleppeid püsikulude alandamiseks ning kasutasime paremini ära kontserniettevõtete loodavat sünergiat," avas ta kasumi kasvu tagamaid.

Eesti kapitalil tegutsevasse Selveri ketti kuulub 35 kauplust ning suurköök Eestis. 2010. aastal avati üks uus kauplus - Rannarootsi Selver Haapsalus.

Tallinna Kaubamaja neljanda kvartali tulemused olid oodatult head ning vastasid meie prognoosidele nii käibe kui ka kasumi osas. Juba varem avaldatud müügitulu oli isegi pisut parem kui meie oodatud 109 miljonit eurot.

Kaubamaja heade tulemuste taga on seni olnud esiteks väiksemad kulud ja parem varude juhtimine. Teine positiivse tõuke andja on oluliselt paranenud üldine makrokeskkond. LHV on andud Kaubamajale "osta" soovituse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:48
Otsi:

Ava täpsem otsing