Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sisekommunikatsiooninipp: pildista oma töötajat!
Hea sisekommunikatsioon on kui kivimüür, mille moodustavad kivid ja mört. Kivid on dokumendid, mis määravad siseinfo liikumist, ja mört inimsuhted, mis kivid ühtseks tervikuks seovad. Täna räägime mördist.
Sisesuhete kvaliteet on keeruliselt mõõdetav ja veel keerulisemalt parandatav. Heade suhete loomine on pikaajaline protsess, tulemust on kahjuks võimalik väga kiiresti lõhkuda. Oluline on märgata iga indiviidi ja tema parimaid omadusi.
Teoorias kõlab see ju kaunilt, kui igapäevases kiires kontoritöös on hulgi muid asjatoimetusi. Üks lihtne ja kiire viis sisesuhteid parandada ja üldist meeleolu üleval hoida on teha väärt sündmustest pilti.
Kuidas ja miks jäädvustada töiseid hetki? Sest nähes ennast ja teisi ühisel pildil tekib töötajal väga kiiresti meie-tunne. Sest aeg-ajalt argisemate tegevuste pildistamine on omamoodi kroonika, see jääb alles ja seda on hea tulevikus vaadata. See on töise hetke ja tööd tegeva inimese väärtustamine. Pealegi on inimestel kalduvus naeratada, kui neid pildistatakse, see aga parandab tuju ja meeleolu.
Inimesed ei soovi jääda pildile üldjuhul kahel põhjusel. Esiteks kartus, et pilt tuleb kole, ja teiseks hirm, et pilt satub valesse kohta. Seega määra kindel kord, kus pilte avaldatakse, näiteks piiratud ligipääsuga kataloog. Kunagi ei tohi inimese pilti nõusolekuta kasutada trükistel või veebilehel, isegi kui pilt on väga ilus. Koledus on piltidel väga subjektiivne, kuid kui pildi tegija soovib head, jääb pilt üldjuhul kaunis. Sääraseid pilte saab panna järgmisel töötajate üritusel taustaks, see loob kohe hea meeleolu.
Ilus idee on teha kontori ühte seina töötajate piltidest galerii. Teie sisekujundaja võib selle peale nina kirtsutada, kuid inimsuhted on olulisemad. Iga töine pilt on kui avaldus sellest, kuidas inimesed organisatsioonis end tunnevad. Kõik töötajad on indiviidid ja väärtustades indiviidi väärtustate kogu organisatsiooni. Tänapäeval piisab mobiiltelefonistki, et põnevad hetked pildile jäädvustada.
Kõrgeim tase heast sisekommunikatsioonist on, kui töötaja lisab oma töise pildi oma sotsiaalvõrgustiku profiilile. Me veedame tööl suure aja enda elust ja parim viis on teha seda rõõmuga.
Autor: Terje Talv