Endised pankurid meelitasid ETK krediitkaardiärisse

Kadrin Karner 05. aprill 2011, 00:00

ETK Grupp lõi Priit Põldoja ja Jan Andersoo verinoore finantsfirmaga COFI käed finantsteenuste pakkumiseks jaeketi klientidele. Ühisfirma ETK Finants toob esimesena aasta lõpuks turule krediitkaardi. "Tulin ideega Kati Kusmini juurde möödunud suvel, viimased pool aastat töötasime koos ETKga äriplaani välja," selgitas COFI ja ETK Finantsi nõukogu esimees Priit Põldoja eile. ETK Säästukaart on taskus 316 000 eestimaalasel.

"Loodame saada 70 000-80 000 krediitkaardiklienti. See teeb umbes 25% kliendibaasist ehk on märkimisväärne saavutus," rääkis Põldoja. Mis ajaks nii palju krediitkaardikliente ettevõttel olla võiks, Põldoja sõnul paika pandud ei ole.

"Aasta lõpuks investeerime 700 000 eurot (ligi 11 miljonit krooni) ja see peaks krediitkaardi turule toomise katma," vastas Põldoja küsimusele, kui palju see kõik maksma läheb.

Kuid vaid krediitkaardiga ETK ja COFI ühisäri ei piirdu. Peale krediitkaardi suunatakse pilk väikelaenude ja kindlustusteenuse poole ning tulevikus peaks ETK Finants ka neid pakkuma.

Kasum läheb parema teeninduse pakkumisse. ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul krediitkaardi teenust pankadelt, sarnaselt Stockmanni ja Kaubamajaga, ostma ei hakata. "Teenitav kasum ei lähe kuskil kaugel asuvatele pankuritele, vaid see suunatakse tarbija heaolu tõstmisesse tagasi kas siis poodide parendamise või klientidele pakutavate boonuste näol," selgitas Kusmin.

Stockmanni Tallinna kaubamaja turundusjuht Erica Järve rääkis, et nemad on proovinud läbi mõlemad võimalused - nii ise krediitkaarti pakkuda kui ka Nordea panga kaudu. "Võib öelda, et pangaga sidumine on ettevõttele kasulikum," lisas ta. Stockmanni krediitkaardi omanike arv on pärast Nordeaga koostöö alustamist siiski vähenenud.

"Meie andsime lihtsalt soodsamatel tingimustel krediiti. Kui pank tuleb finantseerima, siis pank loob oma reeglid ja see ei pruugi olla vastuvõetav klientidele ja kliendid ei pruugi panga nõuetele vastata," selgitas Järve. Vaatamata vähenenud kaardiomanike arvule ei ole Stockmannil plaanis kliendikaardiga taas ise tegelema hakata. "Ei ole plaanis koostööd lõpetada ega pöörduda tagasi vanade aegade juurde, sest meilt nõudis tohutut pingutust oma põhitöö kõrvalt n-ö panka teha," lisas ta.

ETK Finantsi ootusi saada 70 000-80 000 krediitkaardiklienti hindas Järve realistlikuks. "ETK on üle-eestiline kett, mina küll ei ütleks, et on utoopiliseks mindud," märkis ta.

Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp on rahul oma krediitkaardiklientide hulgaga. "Kaubamaja kliendid saavad Partneri krediitkaardiga maksta juba 2006. aasta novembrist ja praegu on kaart väljastatud umbes 10 000 kliendile. Tõime oma krediitkaardi turule eelkõige klientide soovidele vastu tulles. Aga meie eesmärk ei olnud sellest projektist tulu teenida," rääkis ta.

Kaubamaja teeb koostööd Swedbankiga. Puusepp selgitas, et Kaubamaja ei kippunud ega kipu ka praegu pangandusturule pankadega konkureerima, kuna neil kaupmehena puudub lihtsalt sellekohane kompetents ning ka raha hind on kaupmehele teistsugune kui pankadele.

"Meile näib, et ei ole otstarbekas praeguste mahtude pealt välja töötada oma kaardikeskust ja püüda hinnata klientide krediidiriske. Seega otsustasime, et meil on mõistlikum teha koostööd sellega, kelle jaoks on see põhiäri," märkis Puusepp. Swedbank valiti Kaubamaja partneriks seetõttu, et neil on Eestis suurim turuosa ja klientide kattuvus Kaubamajaga kõige suurem.

Rimi on ühe kuuga välja andnud ligi 280 000 kliendikaarti ja huvi ei tundu raugevat. Seda on peaaegu sama palju, kui meile teadaolevalt on konkurendid välja andnud mitme aasta jooksul. Krediitkaardi juurutamise ideed Rimil praegu pole, küll on meil põnevaid ideid kaardi edasiarendamiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. December 2011, 17:13
Otsi:

Ava täpsem otsing