Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksustamise määr sõltugu auto väärtusest

    Kehtiv tööandja sõiduauto erasõitude maksustamise kord võib meeldida või mitte, kuid kindlasti tuleb seda pidada lihtsaks. Lihtsus on ka selle korra suurim puudus - nimelt erineb sõiduautode maksumus kümnetes, kui mitte sadades kordades, kuid erisoodustuse hind on ühesuurune ega olene sellest, kas erasõit tehakse mõne 20 aasta vanuse Vene inseneriteaduse tippsaavutusega või tuttuue luksusautoga.
    Erisoodustus või tulu? Tööandja sõiduauto tasuta erasõitudeks kasutada andmist maksustatakse lisaks Eestile ka paljudes teistes riikides. Eesti unikaalse maksusüsteemi eripärade tõttu maksustatakse seda hüve kui tööandja erisoodustust töötajale, mujal riikides aga reeglina töötaja tuluna.
    Saksamaa rahandus- ja tolliküsimuste ülemkohus analüüsis hiljutistes lahendites üksikisiku tulumaksu käsitlemist juhul, kui tööandja poolt töövõtjale kasutada antud firma sõiduautot kasutatakse isiklikeks sõitudeks kodu ja tavapärase töökoha vahet, nendes kohtulahendites toodud seisukohad võiksid olla huvipakkuvad ka Eesti maksumaksjale ja maksupoliitika kujundajatele.
    Maksumaksjal peab olema valikuvabadus. Saksamaal maksustati seni tööandja sõiduauto kasutamist isiklikeks sõitudeks kodu ja tavapärase töökoha vahet rahalise tuluna ja selle tulu igakuiseks summaks hinnati 0,03% auto hinnast, olenemata sellest, kui tihti töövõtja autot selleks otstarbeks tegelikult oli kasutanud.
    Ülemkohus leidis aga, et siiski peab olema võimalik teha ka eraldi arvestust, lähtudes tegelikest sõitudest ehk peab olema lubatud ka n-ö individuaalne meetod, mille järgi maksustataks ainult tegelikud sõidud. Individuaalse meetodi rakendamine toob muidugi kaasa täiendava dokumenteerimisnõude maksumaksjale, kuid selle täiendava tõendamiskoormise aktsepteerimisel peab maksumaksjal olema siiski võimalus maksustada ka ainult tegelikke erasõite.
    Maksusumma sõltugu ka sõiduki maksumusest. Saksamaal juurutatud tööandja sõiduautode maksustamine on võrreldes Eesti korraga kindlasti õiglasem selle koha pealt, et maksusumma sõltub auto väärtusest, millega erasõite tehakse.
    Ma ei arva, et Eestis tuleks lõpetada sõiduautode erisoodustuse maksustamine. Vastupidi - see on hüve ja seda tuleb maksustada.
    Ent Eesti liigselt lihtsustatud sõiduautode erisoodustuse maksustamise kord paneb tegelikult suhteliselt suurema maksukoormuse väiksemale ja vähem jõukale või kokkuhoidlikumale ettevõtjale, kes pigem kasutab praktilist kui edevat autoparki.
    Ehk on aeg üle vaadata ka Eestis kehtiv autode erisoodustuse maksustamise kord?
    Autor: Mart Nõmper
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.