Mida on vaja maailma parimal ettevõtjal?

Silvia Kruusmaa 05. juuni 2011, 18:49

Vaata, kuidas põhjendati Monacos aasta ettevõtjaks kandideeriva Wendre juhi Peter Hundi saavutusi, miks peaks just tema aasta parimaks valitama.

Laupäeval Monte Carlos toimunud maailma ettevõtjate konkursil (World Entrepreneur Of The Year) esindab Eestit tekstiilitööstur, Wendre ASi omanik Peter Hunt. Konkursil osalevad kokku 50 erineva riigi ettevõtjad. Peter Hunt pälvis mullu novembris kohalikul osavõistlusel Eesti Aasta Ettevõtja tiitli, mis oli eelduseks World Entrepreneur Of The Year konkursile pääsemiseks.

Võistluses võetakse arvesse järgmisi kategooriaid: ettevõtlusvaim, majandusnäitajad, strateegiline juhtimine, kogukonna/globaalne mõju, innovatsioon ja isiklik mõjukus.

5leheküljelises tutvustuses antakse ülevaade Peter Hundi eluteest ning Wendre viimase aja majandusnäitajatest.

Ettevõtlusvaimu kategooria puhul toodi välja, et Peter Hundile meeldib võtta riske ning ta ei karda kaotada. Rohkem kui raha, meeldib talle võimalus teha ja kogeda midagi uut ning kombata enda piire – võtta igast momendist maksimum, kirjeldatakse Hunti.

Väliseesti päritolu Hunt hakkas Eestis äri ajama 1994. aastal, 1996, aastal sai ta osaluse Wendres ning alates aastast 2002 on ta Wendre ainuomanik.
Hunt nägi voodilinade ja patjade tootmises potentsiaali ning ta soovis äri laiendada. 2006. aastal avas ta uue tehase Pärnus, tänu millele sai ta peaaegu kahekordistada Wendre kasumi. Lisaks tootmisüksusele Pärnus on Wendrel tootmine Eestis veel Vändras, tehas Poolas ja  hulgiladu Saksamaal.
Wendre esimesed Eesti-välised turud olid Skandinaaviamaad, praegu müüb ettevõtete oma tooteid üle kogu maailma – Euroopas, Ameerikas, Kanadas, Jaapanis, Hiinas, Malaisias ja Lähis Idas. Lisaks impordib Wendre toormaterjali maailma eri paikadest – Hiinast, Taiwanist, Türgist, Lõuna-Koreast, Pakistanist ja Euroopa riikidest.
Nõukogude liidu vaibavalmistajana alustanud Wendre on nüüd üks Euroopa suurimaid vooditekstiilide tootjaid Euroopas, mille tooteid levitavad sellised suured ketid nagu Jysk, Ikea, Carrefour ja Desko, Argos, Asko, Sotka.

Peter Hunt on visionäär, kes on olnud ettevõttega seatud enamiku oma elu, julge investor ja suurte positiivsete arengute initsiaator. Peter Hunt soovib üles ehitada edukat ettevõtet, lisaks on ta pühendunud sadadele inimestele hea töökoha pakkumisele, tõstetakse esile Hundi positiivseid omadusi.
Kuigi ta on ettevõtte ainuomanik, on ta loonud Wendre grupi ettevõtetes usaldusväärse meeskonna. Tegevjuhina ja grupi visionäärina näeb ta enda tööna erinevatest kultuuridest pärit olevate inimeste koostööle suunamises. Tal on õnnestunud luua ilma liigse hierarhiata juhtimisstiil, mis on tekitanud hea keskkonna erinevate ideede genereerimiseks. Lisaks aasta ettevõtja tiitli võitmisele on Hundi panust ettevõtlusesse tunnustanud ka president Toomas Hendrik Ilves.

Peter Hunt on tõeline ettevõtja – äri tegemine on talle elustiil, mitte vaid töö, märgitakse žüriile saadetud põhjenduses.

Finantsnäitajate puhul tuuakse välja, et 6-8 aastat tagasi tehtud investeerimisotsused on aidanud ettevõttel olla jätkuvalt edukas. Viimane investeering tehti eelmisel aastal, kui ettevõte otsustas laiendada tootmist voodite valmistamisele.
Ettevõte tuli globaalsest majanduslangusest välja enesekindlalt. Müüginumbrid jäid 2008 ja 2009. aastal samaks – 2008. aastal oli kasv 3,5% ja 2009. aastal oli väike langus käibes, peamiselt müügihindade languse tõttu.
Wendre konkurentsieelis on toodete hinna ja kvaliteedi suhe. Wendre tooted on vähem kulukas hinnaklassis ning sellise segmendiga ketid on rasketest aegadest tulnud võidukalt välja. Teine oluline konkurentsieelis tuleneb Wendrel suurepärasest teadmisest, milleks on tekstiilitööstus võimeline ja mida kliendid vajavad, samuti rahvusvahelised teadmised, viimistletud tootearendus ja maailmaklassi materjalid. Peter Hundi juhtimise all on ettevõte 15 aastat järjest kasumit teeninud.

Wendre majandusnäitajad

Strateegilise juhtimise all rõhutatakse, et Wendre juhtimispõhimõtted on struktureeritud järgmiste kriteeriumite alusel: arendada, toota ja müüa kodutekstiilitooteid, mis vastavad klientide nõudmistele. Peter Hundi eesmärk on saada ja jääda Euroopas tippmängijaks on viinud Wendre juhtivale kohale Euroopa tekstiilitootjate seas.
Peter Hundi põhimõte on olla julge ja tunnistada enda valesid otsuseid, olla paindlik ja muuta vajadusel suunda.

Wendre toodangust on 95% eksport. Eksport IKEA ketile on ca 50-60%. Kokku müüakse Wendre tooteid 30-50 kaubamärgi nime all. Leping IKEAga sõlmiti 15 aastat tagasi ning seda võib pidada esimeseks läbimurdeks.
Ettevõte läbis majanduslanguse suurepärasel moel. Ettevõte võttis ettevaatliku ja mõistliku lähenemise investeeringutesse ning Poola tehase laienemine lükati esialgu edasi. Nüüd, on aga Wendre jälle kasvamas.
Vaatamata majanduslangusele võib Wendre kasvu pidada stabiilseks ning Peter Hunt on pidevalt vaatamas võimalike laienemise ja lisainvesteeringute suunas.
Ettevõttel ei ole ühtegi suurt finantsriski. Oluline risk on IKEA, sest 60% kogumüügist tuleb just sellelt kliendilt. Seda riski on aga maandatud läbi mitmekülgse tooteportfelli ja uute turgude otsinguga. Hetkel on radaril Vene, Poola ja Tšehhi turud.

Globaalse ja kogukondliku mõju all märgitakse, et Wendre peab sammu maailma trendidega looduslike materjalide kasutamise osas. Keskkonnasõbralikkus on äärmiselt oluline ning enne uute investeerimisprojektide heakskiitu vaadatakse üle võimalikud keskkonnamõjud.

Innovatiooni all märgitakse, et õigesti ajastud investeeringud tooteliinidesse ja töötajaid esiplaanile tõstes on Wendre suutnud jääda kasumliuks isegi rasketel aegadel. Wendre palkas juurde inimesi siis, kui paljud teised ettevõtted koondasid töötajaid. Wendre kõige olulisem väärtus on töötajad, majanduslik edu põhineb nende oskustel, teadmistel ja arengul.

Peter Hundi isikliku mõju all tuuakse välja, et Hundi tööeetika ja suhtlusoskused  - otsekohesus, ausus ja avatus - peegelduvad ka Wendre väärtustes. Kõigile töötajatel jagatakse välja dokumendi vormis eetilised suunised ning kõik peavad loobuma tegevustest, mis võiksid tekitada huvide konflikti. Wendre ei tee koostööd alltöövõtjatega, kellel on liiga lõdvad eetilised tõekspidamised.

Lisaks tuuakse esile ka Hundi tööväliseid tegevusi, näiteks tema panust kultuuri ja spordi vallas. Hunt on investeerinud golfiväljaku arendamisse Tahkurannas, kuhu plaanitakse ehitada ka golfiklubile maja. Kaheksa aastat on Hunt olnud Rootsi golfiklubi president, samuti on ta Norrköpingi jalgpalliklubi president. Hunt on andnud panuse ka turismi arengusse arendades Rootsi linna Norrköpingi ja Pärnu vahelisi sõprussuhteid.

Igal aastal Monte Carlos toimuv World Entrepreneur Of The Year lõppkonkurss on maailmas üks suurima mastaabiga ettevõtjate tunnustamiseks loodud üritusi, mis sai alguse 1986. aastal USAst. Konkursi osavõistlusi viiakse läbi enam kui 50 riigis ja 135 linnas, kus igal aastal tunnustatakse kõige edukamaid ja innovaatilisemaid ettevõtjaid üle kogu maailma – eesmärgiks on tunnustada just keskmisega suurusega ettevõtete juhte. Tänavu toimub WEOY konkurss 24ndat korda ning Eesti osaleb seal kolmandat järjestikust aastat.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. June 2011, 09:02
Otsi:

Ava täpsem otsing