Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reisirongiliiklus võib Eesti eelarvele liiga koormavaks muutuda
Euroopa Liidu transpordiministrid kiitsid heaks raudteepaketi muudatused, mille eesmärk on tagada ühisturu toimimine, Eestis võib see aga reisirongiliikluse korraldamise riigieelarvele liiga koormavaks muuta.
Euroopa raudteepaketi eesmärk on õilis - soodustada kauba- ja reisijatevedu raudteel, mis on võrreldes näiteks maanteetranspordiga keskkonnasõbralikum ja turvalisem, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Konkreetne mure puudutab seda küsimust, kas tulevikus peame hakkama rohkem riigieelarvest toetama raudteeinfrastruktuuri ettevõtet," ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. "Kindlasti me seda ei taha, sest oleme üldiselt oma raudteeinfrastruktuuri ettevõtet suutnud nii ülal pidada, et infrastruktuuri eest maksavad vastavalt õiglasele jaotusele kaubaettevõtted ja reisiettevõtted."
Kui Eestis toetatakse reisirongiliiklust raudteetransiidilt teenitud rahaga, siis Euroopa Komisjon sellist ristsubsideerimist päris ausaks konkurentsiks ei pea, kuigi ettekirjutusi Eestile pole samuti tehtud; ristsubsideerimise kadumise korral tähendaks reisirongiliikluse korraldamine Eestis praeguses mahus riigieelarvele umbes 20 miljoni euro suurust lisakulu aastas.