Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uue võrgustiku asemel vajab sotsiaalmeedia korda

Rode Luhaäär 05. september 2011, 00:00

Sotsiaalmeedia osakaalu pidev suurenemine igapäevases info tarbimises ja sotsiaalvõrgustike sadadesse miljonitesse ulatuvad kasutajaskonnad on teinud sellest lisaks kommunikatsioonikanalile ka suure ahvatleva äri.

Viimaste aastate edulugu on loomulikult Facebook, kelle 750 miljoniline kasutajaskond liigub miljardi kasutaja poole. Edu üritavad korrata nii mitmed suurkontsernid kui ka riskikapitalil põhinevad projektid. Viimaseks huvitavamaks uudiseks on Google'i poolt lansseeritud Google+ sotsiaalvõrgustik. Kuna Google'i erinevatel toodetel kokku on väga suur kasutajaskond, siis katse mobiliseerida neid oma sotsiaalvõrgustikku kasutama on igati arusaadav ja äriliselt kindlasti perspektiivikas.

Siiski, ei saa veel luua illusiooni uuest tõusvast tähest. Olen suure huvi tõttu selle sündmuse vastu ka ennast lasknud kõrvale juhtida tõsiasjast, et maailmas on enam kui kümnel sotsiaalvõrgustikul näidata ette 100 miljoni suurune kasutajaskond. Wikipedia üllatab infoga, et Facebook'i järel on 480 miljoni kasutajaga teisel kohal hoopiski Hiina sotsiaalvõrgustik Qzone, mille kasv on väga kiire. Seetõttu on medalite kaelapanemine ennatlik. Muidugi on Google kvaliteedi märk ning edasised arengud sõltuvad nii turundusest, kasutajatest kui ka uustulijatest.

Sageli küsitakse Facebooki perspektiivide kohta ning inimestele meeldib ennustada, mis on järgmine Facebook. Pean tihti kordama Facebooki looja sõnu, et tegemist on sotsiaalplatvormiga. See tähendab, et tegu ei ole pelgalt inimesi ühendava võrgustikuga, vaid süsteemiga, mis pakub infovahetuseks erinevaid võimalusi ning tarkvaralisi lahendusi.

Tulevik. Läbi ajaloo on sotsiaalvõrgustike edu põhjus olnud suuresti veebikasutajatele innovaatilisemate lahenduste pakkumine või olemasolevate vajadustele keskendumine. Sotsiaalmeedia puhul räägitakse sageli infoga üleküllastumisest ja üha enam tekib ka mobiilsetel seadmetel põhinevaid lahendusi. Seega, kas poleks Google'il, arvestades seni edu toonud keskendumist informatsiooni organiseerimisele, olnud tulemuslikum organiseerida üldist sotsiaalmeedia voogu, mitte luua veel ühte uut võrgustikku?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:59
Otsi:

Ava täpsem otsing