Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mitmes riigis arendatakse mõtte jõul juhitavat autot
Jaapani autotootja Nissan ja Šveitsi Lausanne'i föderaalse polütehnikumi uurijad on alustanud koostööd mõttejõul juhitava sõiduki projekti kallal. Sama uuritakse ka Saksamaal.
Lahenduse tähtsaimaks elemendiks on süsteem, mis analüüsib ja jälgib aju erinevate piirkondade aktiivust, vahendab auto24.ee portaali motor.ru.
Lisaks ajust saadavale infole jälgib süsteem veel ka juhi silmade liikumist ning olukorda ümber sõiduvahendi. Saadud info põhjal otsustab auto, millise manöövri peaks tegema.
Seejuures ei tähenda tegutsemine mitte ainult rooli pööramist, vaid see puudutab ka pidurdamist, kiiruse vähendamist või suurendamist ning erinevate abiseadmete kasutamist.
Hetkel pole teada, millal roolita autod võiksid Nissani mudelivalikusse ilmuda.
Tänane ajakiri Imeline Teadus/Tarkade Klubi kirjutas, et kas Saksamaa Berliini Vaba Ülikooli inseneridel on õnnestunud autot juhtida mõtte jõul. Teadlane istus autos ilma käsi roolil hoidmata ja pani selle nt vasakule pöörama vaid käsklusele "vasakule" mõeldes. Mõne teise mõttekäsklusega nagu "paremale", "kiirenda" ja "pidurda" sõitsid teadlased autoga harjutusrajal ringi.
Selleks otstarbeks kasutasid nad autot, mille juhtimissüsteemi ning gaasi- ja piduripedaali sai juhtida arvutiga ning autojuhil oli peas sensoritega mütsisarnane peakate, mis mõõtis tema aju aktiivsust.
Sensorid olid ühendatud arvutiga. Ja pärast seda, kui arvutit oli enne testisõitu õpetatud ära tundma, millised autojuhi ajust tulevad lainemustrid tähendasid näiteks "vasakule" või "pidurda", võis juht autot mõtte jõul juhtida.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.