Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo otsib elektriautole sobivat mootorimüra
Rootsi autotootja Volvo viib praegu läbi uuringuid, mis peaks aitama leida sobiliku jõuallika tehismüra tuleviku elektriautodele.
Tehismüra on vajalik kahest aspektist: ühelt poolt aitab ta kaasa liiklusohutuse suurenemisele – on võimalik kuulda, kas auto parajasti läheneb või kaugeneb –, teisalt maskeerib jõuallika hääl teisi mürasid.
Lisaks mõjub mootori hääl Volvo asepresidendi Peter Mertensi sõnul psühholoogiliselt, luues autosõiduks sobiva meeleolu, kirjutas portaal auto24.ee.
Suurimat probleemi näevad Volvo akustikud eelkõige nende helidega, mis muidu on peidetud jõuallika müra alla. Volvo uue hübriidi Volvo V60 PHEV puhul on selliseks heliks näiteks diiselkütuse loksumine paagis, mis elektrirežiimis liikudes on salongis selgelt kuuldav.
Praegu üritataksegi leida sobivat tehislikku "mootorihäält", mis ühelt poolt tagaks vajaliku liiklusohutuse ning varjaks liigseid segavaid helisid, teisalt aga looks autosõiduks sobiliku ja vastuvõetava helitausta.
Volvo eeliseks elektriautodele sobiliku helitausta loomisel on isikliku akustikalabori olemasolu, mis võimaldab erinevaid helidega seotud aspekte fikseerida ja analüüsida. Minimaalseks helitugevuseks, mida labor on võimeline fikseerima, nimetatakse 17 detsibelli ehk kassi nurrumise jagu.
Milline heli Volvo V60 PHEV jaoks välja valiti, selgub auto turuletoomise järel 2012. aastal. Volvo V60 PHEV peaks müügile jõudmise hetkel olema kõige kallim V60 versioon, kuid kõrget ostuhinda aitavad kompenseerida väiksemad püsikulud: hübriidi kasutamine peaks olema 2/3 võrra odavam kui tavalise sisepõlemismootoriga Volvo kasutamine.
Kokkuhoidu annab enim märgatavalt vähenenud kütusekulu. Auto CO2 päästuks lubatakse vaid 50 grammi kilomeetri kohta, keskmiseks kütusekuluks vaid 1,9 liitrit sajale.
Auto südameks on 2,4-liitrine diiselmootor, sellele lisab täiendavat jaksu 70hobujõuline elektrimootor. Vaid elektrimootori najal on Volvo V60 Hybrid võimeline liikuma kuni 50 kilomeetrit.
Volvo esimene plug-in hübriid sünnib autotootja ja Rootsi energeetikafirma Vattenfall koostöös.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.