Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas disainida pööringut

    Kruiisivaldkonnas peetakse tegijateks neid sadamaid, mis kruiisilaevade tavakülastuste teenindamise kõrval toimivad ka kruiiside algus- ja lõpp-punktina. Alates 2011. aastast on ka Tallinna Sadam astunud selliste sadamate hulka.
    Hispaania kruiisifirma Happy Cruises otsustas kasutada Tallinna ühena oma Läänemere kruiiside algus- ja lõppsadamast. Selline otsus sai võimalikuks eelkõige tänu aastatepikkusele tööle üritamaks turundada Tallinna sadamat kui võimalikku kruiiside algus- ning lõppsadamat, aga ka headele isiklikele kontaktidele. Vähemoluline polnud Tallinna sadama ja lennujaama lähedus ning meie konkurentsivõimelised hinnad teenusele. Kokku toimus Tallinnas reisijate vahetus 5 korda, mille jooksul teenindati 7204 kruiisireisijat.
    Lähenesime loominguliselt. Kui enamuses kruiisisadamates on pööringu läbiviimiseks paigaldatud spetsiaalsed telkterminalid või kohandatud mõni vana laohoone, siis Tallinnas kasutasime pööringu korraldamiseks sadama peahoone aatriumi, kuhu oli paigaldatud spetsiaalsed check-in lauad. Selline lahendus, mis kõlas esmalt väljaöeldult küll pigem naljana, toimis, ja igal juhul suutsime eristuda. Sahinad räägivad, et meie tegevust käisid piilumas naabersadamate ja ka kruiisifirmade inimesed.
    Koostöö on võimalik isegi Eestis. Pööringu korraldamisega Tallinnas olid hõivatud mitu erinevat firmat. Reisijate vahetuse operatsiooni oli kaasatud lisaks Tallinna sadamale ka Tallinna lennujaam, turismifirma DenEesti, kes hoolitses reisijate transpordi eest lennujaamast sadamasse ja tagasi ning reisijatele pakutud ekskursioonide eest. Laevaagentuur CF & S Estonia tegeles lisaks laeva agenteerimisele ka pagasi laadimise ja veoga. Turvafirma G4S jälgis, et nii reisijad kui ka pagas liiguks sadama ning lennujaama vahel häirimatult. Lisaks olid projektiga seotud veel teised kruiisituristide teenindamisega seotud ettevõtted. Üheskoos nende firmadega suutsime Eestis üles ehitada täiesti uue äri nii, et keegi ei üritanud üksteisele "ära panna". Tulemus on, et juba 2012. aastal on oodata Tallinnasse pööringut tegema kruiisiturul hoopis tunnustatum ja veelgi suuremaid reisijate hulkasid toov kruiisifirma Pullmantur (kuni 20 000 turisti)
    Võimatu sai teoks. Veel aastaid tagasi tundus utoopiline mõte, et ka Tallinnas võiks toimuda kruiiside reisijate vahetus - pole piisavalt lennuühendusi; sihtturud, kust reisijad tulevad, on kaugel; pole kohapealset nõudlust. Nüüd on see kõigile üllatuseks teostunud.
    Pööringu korraldamine on huvi tekitanud ka teistes sihtgruppides - 23. septembril tutvustasid Tallinna sadam ja Tallinna lennujaam pööringu teenuse väljatöötamist ja rakendamist Eesti esimesel teenusedisaini konverentsil.
    Tunnustuseks on ka see, et pööring valiti Tallinna linna ettevõtlusauhindade konkursil kategoorias "Koostööprojekt 2011" nelja nominendi hulka.
    Tallinna toimimine reisijate vahetussadamana ei ole oluline mitte ainult tänu suuremale sellega seotud firmade osalusele ja nende teenitud rahahulgale, vaid see on võimalus Tallinna ja Eestit turundada väljapoole. Nendele üle 7000-le hispaanlasele, kes Eestis alustasid või lõpetasid, jäi Tallinn kindlasti meelde.
    Tallinna Lennujaama ja Tallinna Sadama uus kruiisturistide teenus tõi eesti keelde uue sõna, pööring.
    Tallinna Lennujaam ja Tallinna Sadam kuulutasid üheskoos välja konkursi leidmaks eesti keelne vaste sõnale turnaround. Laevakruiiside mõistes tähendabki see reisijate vahetamise protseduuri, kus sama sadam on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punktiks.
    Konkursile laekus üle 300 ettepaneku, sõnause hindajateks olid Tallinna Lennujaama, Tallinna Sadama ja Eesti Keele Instituudi esindajad. Sõna väljapakkuja sai auhinnaks sadamalt ja lennujaamalt nädalase kruiisi.
    Autor: Sirle Arro
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.