Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW patentis elektrilise turbokompressori
Kui tavaliselt pumbatatakse mootori võimsuse tõstmiseks silindritesse lisaõhku väljalaskegaasidel töötava turbokompressori või väntvõlliga ühendatud ülelaaduriga, siis BMW insenerid patentisid täiesti uudse elektrilise turbo.
Sisuliselt on tegemist turbiiniga nagu ikka, kuid erinevalt teistest töötab see elektrimootori jõul. Sellisel süsteemil on üsna mitu eelist, peamisena aga nn tühja koha puudumine madalamatel mootoripööretel. Kui tavaline turbo hakkab tööle alles siis, kui väljalaskekollektoris on piisavalt heitgaase ehk umbes 1500-1700 pöörde juures minutis, siis elektriturbo pumpab võimsalt mis tahes mootoripööretel.
See võimaldab silindrisse siseneva õhu kogust märksa täpsemalt reguleerida ning lisaks "tühja koha" kaotamisele madalatel pööretel võimaldab optimeerida paremini mootori pöördemomenti mis tahes pööretel ning vähendada kütusekulu. Näiteks tühikäigul töötades lülitub turbo elektrimootor täiesti välja.
Praegu pole veel täpselt teada, milline uutest BMW mudelitest sellise turbo esimesena endale saab, kuid oletatakse, et selleks saab järgmise põlvkonna sportmudel M3. Pärast seda plaanib BMW elektriturbole üleminekut kõikidel mudelitel.