Ettevõtted vastutavad teadlikult

Marko Siller 28. november 2011, 00:00

Kuigi järjepideva valdkonda panustamise tulemusena moodustavad valdava osa tabeli eesotsast samad ettevõtted, kes on seal varemgi olnud (Coca-Cola HBC Eesti, Swedbank, Eesti Energia, Microsoft Eesti, ABB, Ecoprint, Eesti Post jt), on sinna lisandunud mitu suurt arengut näidanud ettevõtet, teiste seas SEB Pank, BaltCap ja Filter. Osalejate koondhinne on aastaga paranenud 2% võrra ning jõudnud 64%ni võimalikust 100 punktist.

Osalejate vastutustundliku ettevõtluse põhimõtete rakendamises on aina rohkem märgata strateegilisust: valdkonnaga teadlikult tegelemine, sõnastatud põhimõtted, eesmärkide seadmine ja hindamine.

Nõrk seos põhitegevusega. Samuti on ettevõtete seas üha enam levinud looduskeskkonnas, kogukonnas ning töö- ja turukeskkonnas tehtavate tegevuste selge seotus ettevõtte tegevusvaldkonnaga. Enamiku ettevõtete vastutustundlikkus vajaks siiski paremat seostamist põhitegevusega.

Nagu eelmistel aastatel hakkas seegi kord silma puudulik vastutustundlike tegevuste mõõtmine, mõju hindamine ja nii tegevuste kui ka tulemuste kommunikatsioon. Ettevõtte väliste sidusgruppide (kliendid, investorid, tarnijad, vabaühendused ja kogukond laiemalt) teavitamine oma vastutustundlikust tegevustest kipub olema pigem erand kui reegel. Ka looduskeskkonnale ja kogukonnale keskenduv aruandlus vajaks Eestis muu maailma eeskujul senisest märksa enam tähelepanu.

Tipus tihe konkurents. Taseme üldise tõusu kõrval on positiivne, et tipus on konkurents eriti tihedaks läinud. Esikümnesse kuuluvaid ettevõtteid lahutab märgatavalt väiksem punktisumma kui eelmisel aastal ja sinna pääsemiseks vajalik punktisumma on 2011. aastal suurenenud.

Vähemalt 70% võimalikust maksimumtulemusest saavutanud ettevõtetele annavad indeksi koostajad teist aastat järjest vastutustundliku ettevõtte kvaliteedimärgise. Selle on välja teeninud 30 organisatsiooni.

Sellel aastal tehti indeksi ankeedi tulemuste põhjal esimest korda eraldi pingerida väikeettevõtetele. Ehkki üldtabelis võib vastutustundliku ettevõtluse vallas teadlikkuse ja selle rakendamise paranemist täheldada, on väikeste seas teemaga sihipäraselt tegelejate hulk üsna väike.

"Nagu eraelus maksab teistest hoolimine positiivselt kätte, on see nii ka äris," ütles beebi- ja lasteriiete tootmise ja müügiga tegeleva Villapai OÜ juhatuse liige Iti Pällin. "Väikeettevõte, kes on suunatud kohalikule turule, peaks aduma, et Eesti-suguses pisikeses riigis, kus kõik teavad kõiki, on vastutustundlik käitumine ülimalt oluline ning see aitab luua häid ja väga püsivaid kliendisuhteid."

Villapai OÜ eelistab võimalusel alati kodumaist toorainet ja tooteid, et seeläbi looduskeskkonda säästa ning kogukonda hoida. Ehkki see pole alati odavaim valik, on ettevõte just nende valikute tõttu tähelepanu äratanud ning lõpuks on kõrgem hind end ikkagi ära tasunud.

Hambaravi pakkuva Kliinik32 OÜ juhataja Brit Pensa rõhutas, et tänu nende vastutustundlikkusele teavad töötajad, et neist ja ümbritsevast keskkonnast hoolitakse. Inspired Communications OÜ juhatuse liige Meelis Järvela näeb vastutustundlikus ettevõtluses otsest kasu selles, et see toob kaasa väikese spetsialistide ja klientide voolavuse. Kasu on ka kaudne, kuna tihedas konkurentsis püsimiseks on peale hea valdkonnatundmise vaja muulgi viisil eristuda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. December 2011, 09:04
Otsi:

Ava täpsem otsing