Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütik: Finnairil rohkem elulootust kui SASil

    Finnairi puhul on suurem tõenäosus kui SASi puhul, et firma ka tulevikus mingil kujul oma tegevust jätkab, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri börsianalüütik Mattias Mauritzon.

    Ta võttis vaatluse alla, millised on SASi ja Finnairi ees seisvad probleemid ja väljakutsed ning väljavaated nendega toime tulla.
    SASil ega Finnairil pole kummalgi odavlennufirma kulueelist ega Lufthansa suguse suure lennuliinide võrguga firma mastaabisäästu. Makromajanduskliima on keeruline ja kütuse hind kõrge. Lisaks on Euroopa lennundusturul liiga palju lennufirmasid.
    Kuna kumbki pole omal jõul toimides kuigi edukas olnud – mõlemad on viimasest viiest aastat neli lõpetanud kahjumiga –, jääb kaks teed: kas tegevus lõpetada või liituda mõne teise lennufirmaga.
    Finnairil on oma nišš Aasia lendude näol. Lisaks on firma osa alliansist One World, kuhu kuuluvad ka näiteks British Airways ja Iberia, mis moodustavad IAG kontserni. IAG-l on täna Aasia osakaal suhteliselt väike, mistõttu Finnair sobiks partneriks hästi. Võimaliku tehingu vastu räägib asjaolu, et IAG-l on praegu suuremaid muresid, millega tegeleda.
    SAS lendab peamiselt lähiliinidel, mis tähendab teravat konkurentsi odavlennufirmadega. Teisalt plaanib SAS üle minna uutele raamatupidamisreeglitele, millega muutub pensionikohustuste kajastamine. See neelab enamuse omakapitalist, mistõttu tuleb tõenäoliselt korraldada uus aktsiaemissioon või leida ametiühingutega pensionide osas mingi lahendus. Seda on lihtsam öelda kui saavutada.
    Samuti riskiks SASi ülesostmine näiteks Saksa Lufthansa poolt Põhjalas töökohtade kadumisega. Kopenhaagen ei ole lennujaamana geograafiliselt nii atraktiivne asukoht kui Helsingi Aasia-lendude puhul. Nii kasutaks suurem lennufirma Põhjala lennujaamasid pigem reisijate ettetoomiseks mõnele suuremale Euroopa lennujaamale. See võib muuta SASi osanikeks olevad valitsused ning ametiühingud tehingu suhtes skeptiliseks.
    SASi ülesostmise vastu räägib ka asjaolu, et kõige tõenäolisemal kandidaadil – partneril alliansis Star Alliance – Lufthansal on praegu piisavalt tegemist oma varasemate ostude seedimisega.
    Finnairi väljavaated mingis struktuurses tehingus osapooleks olla on Mauritzeni hinnangul suuremad kui SASil. Nii et kui on valida, kas investeerida Finnairi või SASi aktsiasse, siis investeeriks Mauritzon pigem Finnairi aktsiasse.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Ameerika suurpank ennustab kahele ravimiaktsiale 200% hinnatõusu
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Rahvusvaheline kohus nõuab Iisraeli ja Hamasi juhtide vahistamist
Rahvusvaheline Kohus, ÜRO kõrgeim kohtuinstants süüdistab Iisraeli ja Hamasi juhte inimsusevastastes kuritegudes ning soovib nende vahistamist.
Rahvusvaheline Kohus, ÜRO kõrgeim kohtuinstants süüdistab Iisraeli ja Hamasi juhte inimsusevastastes kuritegudes ning soovib nende vahistamist.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.