Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Altjõe: EVR Cargo mahu kahanemine on ebameeldiv

    Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.

    EVR Cargo veomahuks möödunud aastal kujunes kokku 15,9 miljonit tonni, jäädes ülemöödunud aastale alla 13,5 protsenti.
    Altjõe sõnul pole viimasele viiele aastale tagasi vaadates põhjust siiski tulemuse üle nuriseda. "2009. aastal oli EVR Cargo veomaht vaid 11 miljonit tonni ning järgneval aastal pisut üle 13 miljoni tonni, vahepealsed mahukad projektid kasvatasid 2011. ja 2012. aastal veomahud üle 18 miljoni tonni, mida paraku ei õnnestunud mullu korrata," märkis ta pressiteates.
    EVR Cargo kogumahtu mõjutas olulisel määral ka Valgevenest pärinevate naftasaaduste veo märkimisväärne vähenemine. Lisaks kehtivad Eesti suunal endiselt veoplaanide ja läbilaskevõime osas piirangud.
    "Viimastel aastatel suurt mõju avaldanud Venemaa üldine transpordipoliitika, mis seab prioriteediks kaupade vahendamise läbi enda sadamate, jätkub kindlasti ka edaspidi," ütles Altjõe. Ta tõi näiteks lähinaabruses asuva Ust-Luga sadama, kus veomahud on vastupidiselt üldisele trendile suurenenud viimase aastaga 35%, enam kui 60 miljoni tonnini aastas.
    Konteinervedude veomaht kasvas eelmisel aastal rekordilise 62 000 konteinerühikuni (TEU), suurenedes ülemöödunud aastaga võrreldes 27%. Peamised sihtkohad olid mullu Moskva ja Kaluuga Venemaal, teistest sihtmaadest andsid olulise panuse vedu Afghanistani, Usbekistani, Kõrgõstani ning Kasahstani.
    "Eesti sadamad ja vedajad võistlevad konteinervedudes väga tihedas konkurentsisituatsioonis Venemaa enda sadamatega Peterburis ja Ust-Lugas ning samuti ka Kotka sadamaga Soomes, Riia sadamaga Lätis ja Klaipedaga Leedus," sõnas Altjõe.
    Möödunud aastal vedas EVR Cargo raudteetsi kõige enam mineraalseid vedelaid kütuseid, mille kaubaveomaht ulatus 6,7 miljoni tonnini, vähenedes aastaga 12%. Põlevkivi veomaht vähenes 14%, 3,03 miljoni tonnini, väetiste vedu 4%, 2,99 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu vähenes aastaga 42%, 1,1 miljoni tonnini ning puistekaupu veeti 11% vähem, kokku 0,8 miljonit tonni.
    Mineraalsete tahkete kütuste vedu seevastu suurenes 52%, 0,28 miljoni tonnini. Transiitvedu moodustas kogu kaubaveomahust mullu 10,25 miljonit tonni, ehk ligi 65%.
    Lähte- ja sihtriikidest on olulisim jätkuvalt Venemaa, kust saabus või kuhu saadeti 7,4 miljonit tonni kaupa, jäädes ülemöödunud aastaga samale tasemele. Läti suunal liikus kaupu edasi-tagasi 1,39 miljonit tonni, suurenedes aastaga 42%. Kaubavahetus Kasahstaniga kasvas 9%, 1,36 miljoni tonnini ning Leeduga 15%. Valgevene suunal vähenes kaubavedu koostööprojekti lõppemise tõttu 64%, 1,1 miljoni tonnini.
    Mullu iseloomustas raudteevedusid EVR Cargo teatel üleüldine mahtude langus –  11 kuu tulemuste põhjal olid veomahud Läti Raudteel vähenenud 9%, Leedu Raudteel 3% ja Vene Raudteel 3%.
    "Alanud aasta peamisteks eesmärkideks on hoida kaubaveomahte mullusega samal tasemel, jõuliselt arendada konteinervedude segmenti ning uuendada kiiresti amortiseeruvat manöövervedurite parki," lisas Ahto Altjõe.
    Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.