Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Wall Street Twitteri suhtes pessimistlik
Twitterile on käesolev aasta alanud kohutavalt, kuna mikroblogi aktsia on aasta algusest kukkunud üle 15 protsendi ning Wall Streeti analüütikud on investorid hirmule ajanud.
Neljapäeval kukkus Twitteri aktsia 4%, kuna Cantor Fitzgerald andis aktsiale müügisoovituse ja Morgan Stanley soovitas eelmise nädala alguses aktsiat müüa. Neljapäeval ütles analüüsifirma Cowen & Co, et Twitteri aktsia esitus tuleb nõrgem kui teistel suhtlusvõrgustikel.
Kõige rohkem valmistas investoritele muret Morgan Stanley negatiivne soovitus, kuna investeerimispank oli see, kes aitas Twitteril novembris börsile jõuda.
Twitter pole veel kasumisse jõudnud, kuid oli eelmise aasta üks oodatumaid aktsiate avalikke esmapakkumisi. Esimesel kauplemispäeval tõusis Twitteri aktsia 73%. Pärast seda on Twitter teinud suure tõusu ning sulgus pärast jõule 73 dollaril. Kuid siis hakkas kukkuma ning langus on olnud umbes 20%. Twitter on CNNMoney Tech 30 indeksis sel aastal üks suurimaid langejaid.
Finantstulemused lõpetaksid spekulatsioonid. Twitteri suurim probleem on see, et ta pole teatanud finantstulemusi. Seetõttu sõltub mikroblogi aktsiahind eelkõige Wall Streeti analüütikute prognoosidest ning turuspekulatsioonidest. Twitteri aktsia langus pole märk sellest, et investorid on sotsiaalmeedia aktsiates pettunud, kuna CNNMoney Tech 30 indeksis on Facebooki aktsia 7protsendilise tõusuga üks parimaid.
Twitter ütles möödunud nädalal, et teatab oma neljanda kvartali finantstulemused 5. veebruaril. Enamus analüütikuid prognoosivad Twitterile kahjumit. FactSeti andmetel prognoosivad analüütikud Twitteri kahjumiks 2 senti aktsia kohta ning käibeks 217 miljonit dollarit.
Kõneainet on pakkunud ka Twitteri ärimudel. Kas ettevõte suudab piisavalt edukas olla ja teha raha reklaamidest? CRT Capitali analüütik Neil Doshi sõnul tahavad investorid näha tõestust, et reklaamidest suudetakse raha teenida.
Küsimusi on tekitanud ka Twitteri praegune 32 miljardi dollariline turuväärtus, kuna see on suur ettevõttele, mis ei ole veel kasumit teeninud.