Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ansip vabandas rongiliikluse segaduste pärast

    Peaminister Andrus Ansip vabandas riigikogu infotunnis esinedes uutele rongidele üleminekuga tekitatud ebamugavuste pärast.

    "Kui tõepoolest praegu keegi pole siiani rahvale tekitatud ebamugavuste eest vabandanud, siis mina vabandan. Need ebamugavused ei olnud põhjendatud. Neid võib küll mõista, aga alati oleks võinud asju paremini planeerida ja ära hoida neid tekkinud ebamugavusi," sõnas ta.
    Ansip möönis, et uute rongide kasutusele võtmine oleks pidanud olema sujuvam. "Liiga palju muudatusi sattus ühele konkreetsele kuupäevale ja tulenevalt sellest, et neid muudatusi oli üksjagu palju, ei suudetud kõiki muudatusi piisavalt planeerida. Tõrkeid on olnud mitmesuguseid. Samas ei saa öelda ka seda, et oleks võinud hajutada kuidagi neid muudatusi. Kui tulevad ikkagi kasutusele rongid, mis liiguvad 15% kiiremini, siis ei saa jätta vanu sõidugraafikuid alles," märkis ta.
    Tartust Tallinnasse sõitvad inimesed ei peaks Ansipi kinnitusel rongis püsti seisma. "Tuleb kindlustada kõikide reisijate äravedu vaatamata sellele, et praegu tõepoolest on võrreldes möödunud aastaga reisijate arv kasvanud 25%. Pole põhjendatud ka see, et uutes rongides ei ole toitlustamisele mõeldud, eriti kui jutt käib pikematest vahemikest, Tartu–Tallinna lõigust näiteks," lisas valitsusjuht.
    "Olen sõitnud taoliste rongidega näiteks Šveitsis ja igal pool on minimaalses ulatuses toitlustamine, st mingid karastusjoogid, kohv, tee, mingid saiakesed, küpsised saadaval. Ma ei kujuta ette, et Eestis võiks see olla enneolematult kallis ja kas või mõni eraettevõte ei oleks valmis taolist teenust Elronile pakkuma. Ilmselt jäi see teenuse kavandajatel kahe silma vahele ja ei mõeldud tarbijate mugavustele. Aga see viga tuleb kindlasti kiiremas korras parandada," rääkis Ansip.
    Samas võinuks peaministri sõnul jääda vanadelt rongidelt uutele üleminekul ära konflikt Edelaraudtee ja Elroni või majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel. "Oleks tulnud enam pingutada selle nimel, et jätkata koostööd Edelaraudteega, seni kuni kõik uued rongid on laekunud. Valitsuse ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tahe oli soetada uued rongid 1. jaanuariks 2015. Aga hanke võitis firma, kes oli nõus kõige odavama hinnaga tegema need rongid valmis hiljemalt 1. juuliks 2014. Me ei saa ju jätta ronge kuhugi seisma seina äärde ja sõidutada siis lepingujärgselt vanu ronge edasi kuni 2014. aasta lõpuni," selgitas ta.
    Peaministri sõnul on raske hinnata, kas konflikte Edelaraudteega oleks saanud ära hoida. "Mina kindlasti oleksin püüdnud saada hakkama ilma konfliktideta. Ma oleksin püüdnud rohkem teha koostööd Edelaraudteega, et neid ajutisi raskusi poleks tekkinud. See on viga, mis on tehtud ja mida tagantjärele parandada enam ilmselt võimalik ei ole," lisas ta riigikogus.
    Tema sõnul muutub ühe reisija transportimine riigi dotatsiooni mõttes odavamaks, sest uued rongid on säästlikumad ja neid on võimalik paindlikumalt kasutada kui vanu ronge.
    "Jõulude järel ma olin puhkusel, tulin Otepäält suusatamast, seisin kahel õhtul tõkkepuu taga, rong läks Tartust Elvasse. Ühel korral oli selles rongis, mis kaalub 200 tonni, kuhu mahuks koos püstiseisjatega 500 reisijat, neli reisijat, teisel korral oli pisut vähem. Sellesama 200tonnise rongi liikumise eest nelja reisijaga maksate teie, maksan mina, maksab anonüümne maksumaksja. Uued rongid on märksa paindlikumalt kasutatavad, on kahevagunilised, kolmevagunilised, neljavagunilised rongid, on võimalik neid ronge kokku haakida, on võimalik tipptunnil lisada vaguneid," rääkis Ansip.
    Andrus Ansip vastas riigikogus Mailis Repsi küsimusele raudteetranspordi ja Jaan Õunapuu küsimusele reisirongiliikluse kohta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.