Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luigas: sõidupäevikud ka riigikogu liikmeile

    Ametnikud ja riigikogulased peaksid oma isiklikud sõidud ametisõitudest eristama, arvab riigikogu sotsiaaldemokraadist liige Inara Luigas. Tema hinnangul ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse.

    Äripäevas ilmunud arvamusloos tegi ettevõtja Jaak Nigul ettepaneku panna ametnikud sõidupäevikut pidama ja erasõitude eest ise maksma. Maksulaekumisi see ei suurendaks, küll aga hoiaks kokku riigi raha.
    Järgneb Inara Luigase kommentaar:Olen täiesti nõus väitega, et seaduse muudatuse eesmärk peab olema õigluse tagamine autokasutajatele. Kui see toob riigieelarvesse ka lisatulu, on sellel kaks eesmärki. Kogu maksustamissüsteemi ei tohiks käsitleda maksulaekumise parandamise eesmärgil, mis praegusel ajal tundub. Varem või hiljem, pöördutakse kindlasti selle juurde, kuidas ja mil moel eristada ja maksustada isiklikke sõite ka riigikogu liikmetel ja teistel riigiametnikel. Alustades presidendist ja lõpetades kõikide ametite, maavalitsuste, omavalitsuste ja MTÜdele registreeritud sõidukitega.
    Riigikogu liikmete autode soetamisel peaks jälgima ühiskonna tundlikkust ja määrama auto klassi tüübi, millest kallima klassi soetamisel kuluhüvitistest kompensatsiooni ei määrata. Ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse. Kui riigikogu liige soovib aga seda teha, kui tema majanduslik seis seda lubab, võib ta osta ka väga kalli auto, kuid siis saab ta ka osalist hüvitist.
    Nii peaks see olema reguleeritud kõikide ametite tasandil.
    Täpselt samasuguselt peaks iga riigiametnik ja riigikogu liige eristama oma isiklikud ja ametisõidud. Sõidupäeviku pidamine pole kaugeltki nii suur koormus, millega ei saaks hakkama üks keskmine ametnik. Vallavanemana tööl olles pidasin päevikut ja maksin iga kuu oma isiklikud sõidud valla kassasse tagasi. Loetelu võiks tegelikult pikendada, mida üldse riigiametnikud töö juures isiklikeks otstarveteks kasutavad. Ka riigikogus, ka mina. Sõitude kohta päeviku pidamine ja seeläbi kuluhüvitiste kasutamine oleks ausam ja läbipaistvam.
    Isiklikult arvan, et siin on peidus suur rahaline reserv, mille tulemusena võiks püüda tasakaalustada nii õiglustunnet autode kasutamise osas kui ka suurendada riigieelarve mahtu.
    Ütlesin selle välja ka ühes Foorumi saates, et alustama peaks maavalitsuste, omavalitsuste, riigikogu liikmete autode sõitude ja kulude revideerimisega. Küsisin ka rahandusministrilt, kas riigikogu liikme auto on tema isiklik või ametiauto ja kuidas seda käsitleda kuluhüvitiste ja erisoodustusmaksu seisukohalt. Minister vastas, et te (riigikogu liikmed) võite seda arutada suures saalis riiklikult olulise küsimusena. Arvan, et ongi oluline küsimus ja sellega peaks ka alustama. Kuigi ma sain aru, et minister tegi lihtsalt nalja.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Legendaarne miljardärist riskifondijuht Jim Simons suri 86aastaselt
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.