Sanoma kahjum ületas ootusi, aktsia rekordmadalal

Raivo Sormunen 07. veebruar 2014, 13:07

Soome meediakontsern Sanoma teenis neljandas kvartalis 40,1 miljoni eurose maksude-eelse kahjumi, samas kui analüütikud ootasid Bloombergi andmeil keskmiselt vaid 0,1 miljonilist kahjuminumbrit.

Aktsia on langenud 13% (5,25 euroni) ehk madalaimale tasemele pärast 1999. aasta maid, mil ettevõte noteeris oma aktsia Helsingi börsil.

Restruktureerimiskulud koos Hollandi meediaüksuse firmaväärtuse allahindamisega tõstsid meediakontserni aastakahjumi 332,3 miljoni euroni.

Sanoma 2013. aasta tegevuskasum oli enne erakorralisi kulusid 154,9 miljonit eurot (aasta eest 231 miljonit eurot) ning käive ulatus 2,22 miljardi euroni, vähenedes aastaga 6,6%.

2014. aastaks prognoosib Sanoma, et meediagrupi käive veidi langeb ning tegevuskasumi marginaal ilma erakorralisi kulusid arvestamata jääb alla ka 2013. aasta taset (7%).

2016. aastaks loodab Sanoma jõuda tagasi orgaanilise käibekasvuni ning tõsta ilma erakorralisi kulusid arvestamata tegevuskasumi marginaali umbes 10%ni. Lisaks on võetud eesmärgiks viia netovõla/EBITDA suhe alla 3,5.

2013. aasta lõpul oli Sanoma omakapitali osakaal varades 37,2%, kuid see võib veelgi langeda kui ettevõtte tohutut firmaväärtust ka tulevikus alla hinnatakse.

Tippjuhtide motiveerimiseks tuli börsifirma välja ka aktsiaplaaniga, mis on seotud ettevõtte 2014-16. aasta tulemusega ning kuhu on kaasatud 33 juhti.

Meediafirma sõnul on ta lähiaja prognooside eelduseks kolm peamist faktorit: jätkuv negatiivne surve käibe ja tegevuskasumi langusele pabermeedia turul ja nõrgad majandusarengud Sanoma põhiturgudel (Hollandis ja Soomes); positiivne mõju 100 miljoni eurosest kulude kokkuhoiuprogrammist; kasvanud investeeringud digitaalsesse arengusse ja tarbijale suunatud meediasse (Consumer Media) ja veebitreeningprogrammide loomisele.

Börsifirma tegevjuhi Harri-Pekka Kaukoneni sõnul jätkas 2013. aastal meediafirma tegevuse ümberkorrastamist. „Jätkasime 2013. aastal oma tegevuse ümberkorraldamisega. Oktoobris me disainimise ümber oma tarbijatele suunatud meediaüksuse ja me fokuseerime oma äri struktuurselt rohkem atraktiivsete turgudele ja digitaalteenuste arendamise suunas.“

Helsingi börsil noteeritud meediafirma Alma Media aktsia on täna väärtust kaotanud 2,3%, kuid Oslo börsil kaubeldav Schibstedi aktsia on 0,1% plussis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. February 2014, 13:07
Otsi:

Ava täpsem otsing