Viru Keskus otsib uusi moeröögatusi

14. veebruar 2014, 00:00

Viru Keskuse otsus tõsta kaubanduskeskusest välja Shu, Montoni, Bastioni, Baltmani ja Hipsteri kauplus on märk kaubandusturul tihenevast konkurentsist, kus otsustamisel saavad määravaks kained kalkulatsioonid ning emotsioonid jäetakse tagaplaanile.

Kaubanduskeskuste omanikele ning ka rentnikele on oluline külastajate arv ning külastajate tehtud ostude suurus. Viru Keskuse otsus näitab, et Baltika rõivakontserniga seotud kaubamärgid polnud enam piisavalt atraktiivsed. Viru Keskuse juht Ants Vasar põhjendas tuntud rentnikest loobumist sooviga suurendada keskuse eripära. Uued kaubamärgid on üks võimalus, sest ei Monton, Baltman ega Shu aidanud tõenäoliselt uusi kliente kaubakeskusesse meelitada. Need on Eestis tuntud kaubamärgid, mille kauplusi võib kohata paljudes keskustes.

Emotsioonid laes. Arusaadavalt on Baltika Viru Keskuse otsusest nördinud. Viimasel ajal on Baltika üha rohkem keskendunud Eesti turule, koduturg on saanud ettevõttele üha olulisemaks. Nüüd kaotavad nad positsiooni Tallinna kesklinna olulisemas kaubakeskuses. See keskus on risti tee peal ees sadamast tulevatele turistidele. Samas kõrval asub vast remonditud endine Postimaja, kus müüb rõivad H&M, kes on lühikese Eestis tegutsemise ajaga valusalt Baltikalt turuosa haaranud. Seetõttu ongi ukse taha tõstmine kodumaisele rõivamüüjale valus.

Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juht Pille Põldsam ütles, et Viru Keskuse otsus Montoni poest loobuda on neile arusaamatu. “Viru Keskuse Monton on saanud nii 2012. kui 2013. aastal auhindu ja tunnustust kui üks parima teenindusega poode keskuses. Montoni uue kontseptsiooniga pood toodi eelmisel aastal esile kui üks Viru Keskuse parimaid ostukeskkondi,” loetles Põldsam.

Baltika kriitika Viru Keskuse otsuse aadressil tugineb eeskätt emotsioonidele. Ka oma vastulauses ei too ettevõte välja numbrilisi näitajaid, mis võiksid viidata sellele, et Baltika kaubamärgid polnud Viru Keskuse klientide juurdekasvu piduriks. Emotsionaalselt on see otsus kindlasti raske, kuid rahaliselt tõenäoliselt mõistetav. Konkurents Eesti jaekaubanduses on läinud tihedamaks, siinsele turule tahavad tulla uued kaubamärgid ning see on ka põhjus, miks jaekaupmeestel läheb olukord keerulisemaks.

Puhata ei saa. Konkurentsi kaubanduspindade turul pingestab rentnike jaoks ka see, et E.L.L. Kinnisvara otsustas tõsta tagasi riiulile Lasnamäe ja kesklinna piirile kerkima pidanud suure Panorma City projekti. See tähendab, et suur hulk uut kaubanduspinda jääb Tallinnas lähiajal rajamata ning see annab olemasolevatele keskustele parema positsiooni läbirääkimistel rentnikega. Teisalt on Tallinnas töös veel mitu kaubanduskeskuste arendust. Hillar Teder pole loobunud Admiraliteedi arendusest. Selle projekti valmimine oleks tõsine löök just Viru Keskusele. Pro Kapital võib Araabia investoritelt saada märkimisväärse rahasüsti, mis aitab tuua kopad lähemale Ülemistele plaanitud nn Tallinna Moekombinaadi arendusele.

Kaubakeskuste omanikud ei saa jääda loorberitele puhkama ning peavad tegema tõsist tööd, et ostutemplite sära ei hakkaks tuhmuma. Ju siis pole Baltika kaubamärgid enam piisavalt moodsad, et need otsustati teistega asendada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. February 2014, 19:08
Otsi:

Ava täpsem otsing