Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kampaaniate rohkus paneb alternatiive otsima

    TNS Emori läbiviidud uuringust ilmnes, et jaekettide kampaaniate rohkus raskendab hinnataseme tajumist ja muudab tarbijale eelistuste tegemise keeruliseks. Kauplustel on vaja üha enam leida uusi viise, kuidas klienti enda juures hoida.

    Tallinna kaubanduskeskuste konkurentsisituatsiooni ja jaeseire uuringu järgi on viimasel aastal märgatavalt langenud inimeste komme valida ostukohaks kõige odavama hinnatasemega pood.
    "See näitab, et tarbijal on raske enda jaoks selgeks teha, mis pood pakub odavamaid tooteid. Jaekettide hinnad on ühtlustunud ning pidevad kampaaniad ja eripakkumised teevad ostja jaoks eelistuste tegemise keeruliseks," ütles TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi BestSalesi ja kaubandus.ee korraldatud tootjate ja jaekettide seminaril.
    Probleemiks kampaaniate samaaegsus. Kuigi kampaaniad meelitavad kliendid poodi ja tõstavad müügi tavapäevaga võrreldes lakke, on Selveri ostudirektori Katrin Riisalu sõnul probleemiks mitmete kaupluste kampaaniate samale ajale langemine.
    Tema kinnitusel kaotavad kokkuvõttes sedasi kõik osa oma müügist konkurendile. "Tarbijat ei jagu igale poole ja rahahulk on piiratud," märkis ta. Kampaaniate rohkuse ja varajase etteplaneerimise tõttu on Riisalu sõnul keeruline nende kokkulangemist teiste kaupluste omadega vältida.
    Selveri ostudirektori ütlust mööda teevad nad erinevaid kampaaniad aasta läbi, kuid menukaim on Laadapäevad, mida ka TNS Emori uuringu järgi peetakse Eesti jaeturu atraktiivseimaks kampaaniaks. "Tarbijale meeldib tõenäoliselt see, et Laadapäevadel on iga päev uued ja head pakkumised. Selline kampaania töötab hästi juba aastaid ja kliendid ootavad seda," selgitas Riisalu.
    Kõige kindlam kampaania on tema sõnul konkreetsete tootegruppide allahindlused, samas ei pruugi töötada keerulise ülesehitusega tarbijamängud ja alternatiivsete toodete pakkumised ühel ja samal ajal.
    Kollane silt müüb. Rimi ostujuhi Elen Terrase sõnul ei ole kampaaniate rohkus probleemiks, küll aga on kliendi hoidmiseks vaja välja käia uudseid lähenemisi. Tema ütlust mööda on kampaaniate tegemine kallis, mistõttu on Rimi üritanud kulusid kokku hoida erinevate pilootprojektidega.
    Tõhusaimaks on siiski konkreetsete toodete allahindlused. Näiteks vähendas Rimi mõne Säästumarketi kampaaniate arvu ja muutis igapäevaseid tavahindasid soodsamaks. "Kahjuks see ei toiminud ja kaotasime üldiselt müügist. See oli ehe tõestus, et klient soovib kampaaniat ja kollane silt töötab," märkis Terras.
    Tema sõnul on Rimi läinud uute kampaaniatüüpide katsetamise teed, näiteks sidunud allahindlustega erinevaid tootegruppe. "Teissuguste kampaaniate nii-öelda omaksvõtmine tarbija poolt võtab aega, kuid vaikselt hakkavad needki tööle," ütles ta.
    TNS Emori uuringu järgi peeti atraktiivsemaks kampaaniaks Selveri laadapäevi, mida eelistas 20% uuringus osalejatest. Teisel kohal oli 12 protsendiga Konsumi Väikese Taksi Päevad. Peale nende hinnati atraktiivseteks veel Stockmanni Hullud Päevad, Rimi Tudish Piip ja Mammutpäevad ning Maxima Maximüük.
    Tarbija on hinnatundlik ja kampaanianõudlik. Tallinna kaubanduskeskuste konkurentsisituatsiooni ja jaeseire uuringu järgi on kampaaniate rohkus langetanud inimeste kommet sooduspakkumiste ajal kaupade pikemaks ajaks varumise. Möödunud aastal tegid seda 39% ostjatest, 2012. aastal oli nende osakaal 52%.
    TNS Emori uuringu järgi on Eesti tarbija jätkuvalt hinnatundlik. 74% inimestest võrdleb hindu enne ostu, enam kui pool ostab eelkõige allahindlusega või eripakkumisel olevaid tooteid. Jätkuvalt meelitab ostma kollane silt, inimesed on kampaaniatega harjunud ja üha enam oodatakse odavamaid pakkumisi ja kvaliteetsemate toodete soodustusi.
    Inimesed mõtlevad üha enam enne poodiminekut selle peale, mida osta tahetakse. Kui 2012. aastal plaanisid oste ette 69%, siis möödunud aastal tegid seda koguni 80% inimestest. Siiski on leti ääres tehtud impulsiivsete ostude osakaal suurem.
    Möödunu aastal langes ostlemist nautivate inimeste osakaal kuue protsendi võrra,  viimastel aastatel on aga tõusnud internetikauplustest ostjate osakaal. Praeguste andmete järgi pole netipoodidest kunagi kaupa ostnud 51% inimestest, kuid uuringu kohaselt võib järgmistel aastatel netipoodide kasutajate arv tõusta koguni 56 protsendini. Internetikaupluste eeliseks peetakse mugavust, miinusteks aga aeglast teenindust ja kaupade katsumise võimaluse puudust.
    Poevaliku juures loeb ennekõike ostukoha asukoht ja suurus. Koguni 81 protsenti tarbijatest eelistab suuremaid ostukohti.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.