Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milline on autode käibemaksu muutmise mõju?

    Rahandusministeeriumi kava muuta firmaautode käibemaksustamist mõjutab oluliselt nii ettevõtjaid kui ka kogu siinset autoturgu, rääkisid ettevõtjate esindajad.

    Mullu avaliku meelpaha osaks saanud käibemaksuseaduse muutmise eelnõu, mis võeti eelmise aasta novembris riigikogu menetlusest, on taas valitsuse laual, kuid oluliselt muutmata kujul. Ettevõtjate ettepanekutest arvestati vaid ühte: sisendkäibemaksu tagastusele ei kehti enam 2000eurone piirmäär.
    Maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis tunnistas, et nüüd ei ole enam välistatud, et 1. juulist jõustuma plaanitud seadusemuudatus sellisel kujul ka vastu võetakse, mistõttu tuleb ettevõtjail hakata valmistuma kaasnevateks muutusteks.
    Kuna tulumaksuseaduse muutmisega on kavas kaotada 64eurone hüvitis neile, kes kasutavad oma isiklikku autot töösõitudeks, siis Lehise hinnangul tuleb siis hüvitist määravad dokumendid ringi teha ja töötajaga kokku leppida, mis saab.
    „Kas hakkab sõitude arvestust pidama ja siis võib seda hüvitist edasi saada ja rohkemgi. Või kompenseeritakse kõrgema palgaga, mida ministeerium ka loodab, sest siis hakkab rohkem makse tulema. Või öeldakse töötajatele, et aitäh, ei olegi vaja autot kasutada ja sa ei saa seda raha,“ loetles Lehis võimalikke variante.
    See, et edaspidi tagastataks sisendkäibemaksu vaid 50%, tähendab tööandjale valiku tegemist, kuidas minna edasi: kas leppida muudatusega või hakata tõestama töösõite, et saada maksutagastus kogu ulatuses. „Siis hakatakse maksuametit küsimustega pommitama, et kui töölepingus on kirjas, et töötaja peab kodus töötama või kodus on turvalisem autot hoida, mis siis saab. Küsimusi on palju. Eks hakkame ka oma liikmeid ses osas nõustama ja ette valmistama,“ ütles Lehis.
    Kindlasti ostetakse tema hinnangul autosid ette ära. Kui on suur osa autosid liisitud ja käibemaksu makstakse iga kuu rendimakselt võidakse lepingud ümber teha ja muretseda uued autod või teha ümber kapitalirendiks. Lehis teadis märkida, et juba praegu on teatud automarkidele pikk järjekord, mis tähendab, et sügisel signaali saanud ettevõtjad on valmistuma hakanud, et saada autoost tehtud enne 1. juulit kuniks käibemaks tagastatakse 100%.
    AMTELi tegevjuht Arno Sillat märkis sarnaselt Lehisele, et enne seadusemuudatuse jõustumist legaalne turg mõnevõrra elavneb ja peale seda tõmbab mingiks ajaks tugevalt tagasi. „Eks mingil määral hakkab siis jälle üles kasvama, aga selle delta koorib skeemitamise turg, sest hinnavahed hakkavad olema suured,“ tõdes Sillat. Küll aga ei lange automüük tema sõnul drastiliselt, kuid ka 10% on juba oluline langus.
    Tema hinnangul tekib turul kiirelt nõudlus soodsalt saadavate autode järele, mis tähendab, et rohkem hakatakse sõidukeid sisse tooma välisriikidest. „Maksad arve ära Saksamaale, Belgiasse, kuhu iganes, auto tuuakse koju kätte, maksad väikse teenuseraha, sealt pealt muidugi käibemaksu, aga sealt ei saa riik eriti midagi. See on reaalsus, mis tegelikult hakkab toimuma,“ ennustas Sillat.
    Kuna Euroopast tuuakse Eestisse kasutatud autosid, läheb siinne autopark veel vanemaks kui ta juba on. Sillati sõnul ei ole sedasi vanu masinaid enam lõpuks kuhugi panna. „Euroopasse neid tagasi ei müü, ei võta neid vastu Venemaa ega Valgevene, kes tegelikult piiravad vanade sissetoomist. Eesti ei piira ka kuidagimoodi,“ märkis ta.
    Lisaks mõjutab muutus neid kümneid ja sadu kasutatud autode müüjaid, kes sellest tööst elavad ja  annavad oma külakohas inimestele tööd. Sillati sõnul ei ole nad kõik pätid, vaid paljud on normaalsed ettevõtjad, kes tegutsevad seaduste piirides. „Nendele tõmmatakse ka vesi peale, sest tuleb kõrvalt see suli, kes ei maksa ühtegi maksu,“ ütles Sillat.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.