Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    15 nõuannet ettevõtte alustamiseks

    Enam kui kaks tosinat ettevõtjat räägivad, mida nad soovinuks teada enne, kui alustasid oma esimest ettevõtet.

    Ühel hetkel seisab iga ettevõtja sõltumata firma suurusest silmitsi raskete otsuste ja näiliselt ületamatute raskustega, et panna oma idee õnnestuma. Majandusuudiste veebisait Business Insider vahendab soovitusi, mida iga ettevõtja peaks teadma.
    1. Raske ei ole mitte tehnoloogia valmistegemine, vaid nõudlusest aimu saamine.
    Enne toote ehitamist tuleks kindlasti turgu testida, et aru saada, kui suur on reaalne nõudlus loodava toote järele.
    2. Fookus on olulisem, kui oskad ette kujutada.
    3. Kui sa alustad ettevõtte loomist, arvesta, et see on tohutu emotsioonide keeris.
    Oma emotsionaalse seisundiga toimetulek muutub väga raskeks, aga ka väga oluliseks. Kui sa jõuad languspunkti, tuleta endale meelde, et see on ainult üks väike takistus, leidsid ettevõtjad. Pärast paljusid äraütlemisi võib emotsioonide endasse võtmine lõppeda sellega, et kaob tahtmine end hommikul voodist üles ajada.
    4. Olulised on täpsed mõõdikud.
    Väga varajases staadiumis tuleks otsustada, milliseid mõõdikuid on tarvis jälgida ja ehitada rakendus selliselt, et see toetaks idufirma vajadusi.
    5. Sea selgeid ja mõõdetavaid eesmärke.
    Idufirmade puhul on miljon tundmatut tegurit, millele hakatakse lahendusi otsima. Kui ükskord on kõigile küsimustele vastused leitud, tekib arusaam, et on midagi reaalselt loodud. Sellel teel on lihtne ära eksida. Et nii ei juhtuks, tuleb osata seada selgeid eesmärke ja mõõta oma tegude edukust. Kui sa näed, et midagi ei tööta, on oluline kiiresti põhjus leida ja parandada probleem või muuta kurssi. Eesmärgid ja mõõdikud on ainus viis seda teha.
    6. Meeskonna juhtimine on nagu laste kasvatamine.
    Idufirma loojana tahad sa aidata oma meeskonnal ära tunda oma töö tugevusi ja neid toetada. Sa tahad, et nad teeks vigu ja õpiksid neist, selle asemel, et nende pärast häbi tunda. Sa ei dikteeri, vaid küsid, mida nemad arvavad. Sa oled tundlik ja lased nende tujudel end mõjutada, sa tead, millal nad on heitunud või frustreerunud. Sa muutud ka ise tusaseks, kuid sa väljendad seda konstruktiivselt. Üle kõige tahad sa aga – nagu iga lapsevanem –, et nad oleksid õnnelikud.
    7. Optimeerida tuleks kiirust, mitte kulusid.
    Idufirmade puhul on oluline liikuda kiirelt edasi. Kui sul kulub tund aega, et leida lahendus probleemile, mis hoiaks sul kuus kokku 15 eurot, ei ole aeg seda väärt.
    8. Otsi oma ideele kriitikat.
    Loomulikult otsib iga alustav ettevõtja endale armsaks saanud ideele tuge sõpradelt ja kolleegidelt, sest kes tahaks, et lennuka idee põrmustaks need, kes näitavad näpuga vigadele. Kuid just viimaseid tulekski otsida. Lase neil oma plaan ribadeks tõmmata, sest kui sa nõustud nendega ja sul tekivad kõhklused, siis sul tõenäoliselt ei ole visadust oma ideed ellu viia. Kuid kui sa suudad oma kavatsust korduvalt veendunult kaitsta, on sul eelkõige piisavalt südikust, et see raske teekond ette võtta ja lisaks plaan, mis võibki õnnestuda.
    9. Vali turg, kus sul on oluline eelis.
    Oluline on valida suur ja kasvav turg, kus sul on oluline eelis ning kindlustada, et sul on kontroll omaenda saatuse üle ja sa ei ole kellestki teisest liialt sõltuv.
    10. Enneaegne optimeerimine on kõige kurja juur.
    Sellest ei ole midagi, kui sa alguses püüad oma eeldusi kinnitada pooliku tootega, selle asemel, et katsetada erinevaid andmebaase, enne kui sul on olemas reaalsed kliendid.
    11. Vaata õigel ajal seljataha.
    Asjad, mille pärast alustavad ettevõtjad alguses muretsevad, ei ole tavaliselt olulised. Esimestel päevadel ettevõtjana tuleks mõelda oma tulevastele klientidele. Firma tuleviku otsustab see, et sa teadvustaks, mida kliendid vajavad ja saaksid sellest paremini aru kui keegi teine. Parim viis probleemi olulisusest aru saada on ajas tagasi vaadata. Kujuta ette hetke nelja aasta pärast, mil sul on edukas ettevõte ja küsi endalt, kas probleemil, mille pärast sa praegu muretsed, on nelja aasta pärast mingisugust tähtsust. Vastus on enamasti „ei“.
    12. Ära mõtle hinda suvaliselt välja.
    Keskendu väärtusele, mida sa oma klientidele lood, mitte sellele, palju maksab sinu toote või teenuse kättetoimetamine. Selleks, et oma sihtturult kätte saada ideaalne hindamisstruktuur, on loodud hulk erinevaid meetodeid. Sama oluline on teada saada, milliseid tooteomadusi peavad sinu kliendid kõige väärtuslikumaks. Ühendades maksevalmiduse andmed oma klientide ootustega on sul olemas alus, mille pinnalt luua hinnastruktuur, mis köidaks õigeid kliente ja tooks sinu ärile maksimaalselt kasumit.
    13. Ehita töötav prototüüp nii kiiresti kui võimalik.
    USA turule mõeldud arstide otsimise süsteemi BetterDoctori üks asutajaid Ari Trulla rääkis, kuidas ettevõte plaanis ehitada esmase toote kahe kuu jooksul ja teha see kohe avalikuks. Kui toode valmis, oli selle elujõulisus sedavõrd nõrk, et nad said selle kättesaadavaks teha vaid piiratud hulgale kasutajatele. See aga tähendas, et ka tagasiside oli tagasihoidlik. Lõpuks said nad esimese testimisvalmis toote valmis kuue kuuga ja aasta hiljem oli neil välja töötatud BetterDoctori otsisüsteem, mis on piisavalt stabiilne, et seda edasi arendada. Nüüdseks loovad nad platvormile pidevalt täiendusi, mida saavad testida kohe reaalsete kasutajate peal. Aastad on pikk aeg, nii et kui on mingi võimalus teha toode tarbijatele kiiremini kättesaadavaks, tuleks seda proovida, oli Trulla soovitus.
    14. Sinu töö ei saa kunagi valmis.
    Reaalsus on see, et sa ei saa kunagi oma tööga valmis, sa ei lõpeta iial kõiki ülesandeid, ehita kõiki lisafunktsioone ja loo ideaalset disaini. Kui tavapärane töönädal on 40 tundi, siis selle kahekordistamine ei pane ettevõtet kaks korda kiiremini edasi liikuma. Tõenäoliselt ei ole sa nende täiendava 40 tunni jooksul kuigivõrd produktiivsem kui esimesel 40 tunnil. Ära unusta, et töö on selleks, et su eraelu oleks viljakas.
    15. Sa ei pea teadma, kuidas kõike teha ja see on okei.
    Ei ole oluline alguses teada, kuidas kõike teha. Tuleb lihtsalt muutuda osavaks leidmaks õigeid vastuseid kiiresti. Kui sa keskendud õppimisele ja õige nõu saamisele, saad sa iga väljakutsega hakkama. On üsna vabastav, kui sa sellest ükskord aru saad.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.