Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode maksustamisel on võimatu konsensust leida

    Töösõitudeks kasutatavate isiklike sõiduautodega seotud kulude hüvitamises pole riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Rannar Vassiljevi sõnul võimalik täit konsensust saavutada, eelnõu punktide vastased ütlevad, et riik teeb praegu toimivast üldreeglist erandi.

    Eile oli riigikogus teisel lugemisel tulumaksuseaduse muutmise eelnõu ehk töösõitudeks kasutatavate isiklike sõidu­autode kompensatsiooni piirmäärade muudatused.
    Sellega käib kaasas ka käibemaksuseaduse muutmine, mis puudutab firma sõiduautodelt maha arvatava käibemaksu vähendamist.
    Käibemaksu- ja tulumaksuseaduse muutmise eelnõud seisavad küll eraldi, kuid kaubandus-tööstuskoja peadirektori Mait Paltsi sõnul võiks neid vaadata koos, nagu nad sügisel välja tulid.
    Eriluba ei täida eesmärke. “Kui praegu kehtib käibemaksu direktiivi järgi üldreegel, et kui ettevõtluses kasutatakse sõiduautot, peab saama sellelt käibemaksu täies ulatuses maha arvata. Rahandusministeerium soovib aga üldreeglit piirata ja teha sellest erandi, et käibemaksu saaks maha arvata vaid 50% ulatuses. Selleks aga on vaja saada Euroopa Komisjonilt eriluba, mida saab ainult tingimusel, et maksukogumine muutub lihtsamaks nii maksuhaldurile kui ettevõtjale, paranema peab ka maksupettustega võitlemine ehk maksuseaduse kuritarvitamine peab vähenema. Me ei näe, et see rahandusministeeriumi välja pakutud süsteem nendele eesmärkidele kuidagi kaasa ­aitaks,” kommenteeris Palts.
    Konsensusele pole mõtet loota. Riigikogu rahanduskomisjoni esimehe, sotsiaaldemokraat Rannar Vassiljevi sõnul pole mõtet loota täielikule konsensuslikkusele, sest ettevõtjad on selgelt väljendanud, et see on nende jaoks juba põhimõtteliselt ebameeldiv teema, aga kui seda eelnõu saab koostöö käigus paremaks muuta, on see loodetavasti kõikidele kasulik.
    Eelnõus on pakutud välja, et seaduse jõustumistähtaeg on 1. september, aga see on Paltsi sõnul vaid rahanduskomisjoni oletuslik hinnang, millal nad võiksid saada seaduse jõustamiseks vajaliku erandi sisseviimiseks Euroopa Komisjonist loa.
    “Teades, kui kaua Euroopa Komisjonis otsustusprotsessid aega võtavad, ei julgeks ma arvata, et suvel peaks see luba tulema ja 1. septembrist saaks seadus jõustuda. Kui see luba ka peaks tulema, oleks ju mõistlik selle seaduse rakendamiseks ettevõtjatele mõnevõrra aega jätta,” lisas Palts.
    Vastuolud aruteludes. Ettepanekuid, mida kaubandus-tööstuskoda koos tööandjate keskliiduga aprilli keskel rahanduskomisjonile seadusemuudatuse kohta tegi, Paltsi sõnul arutatud pole. “Need olid väga põhimõttelised ettepanekud, praegused arutelud on toimunud pigem väga konkreetsete punktide ja detailide üle, sest erinevatel valdkonna spetsialistidel, näiteks raamatupidajatel, on olnud väga palju detailseid küsimusi, mida need muudatused endaga kaasa toovad,” ütles Palts.
    Positiivne muutus on tema sõnul aga see, et maksimummäära, kui palju tööandja võib töötajale ühes kuus hüvitada, tõstetakse pisut, kuid siiski vähem, kui nad oleks tahtnud.
    Vassiljev: arutelusid on piisavalt olnud. “Oleme teinud riigikogus kaks ümarlauda, viimane neist oli väga tõsine töögrupp, tõstatati mitmeid küsimusi seoses käibemaksuga, tulumaks pole nii palju kirgi tekitanud. Jõudsime nii mitmeski küsimuses rahandusministeeriumiga ühisosani, nüüd on kõik rahandusministeeriumist tulnud muudatusettepanekud saadetud ka teistele osapooltele, ootame nende tagasisidet,” sõnas ta.
    Vassiljev ütles, kaalumisel oli ka suurem piirmäära tõus, aga praegu pole see võimalik. “Võib-olla tulevikus, kui see piir on jälle ajale jalgu jäänud,” lisas ta.
    Kui piirmäära veel rohkem tõsta, tähendaks see Vassiljevi sõnul ka suuremat kulu riigieelarvele.
     
    Kommentaar
    Meil on peamiselt postiautod
    Aavo Kärmas, Eesti Posti juhatuse esimeesMeil on küll väga suur autopark, kokku 500 autot, aga see muudatus mõjutab meid suhteliselt vähe, sest enamikku neist autodest kasutatakse vaid postisaadetiste laialiveoks.Nende autode pealt, mida kasutatakse meil ka erasõitudeks, maksame me juba nüüd korralikult erisoodustusmaksu. Ma saan riigist aru selle seaduse muutmisega, sest see on ju levinud praktika, et auto võetakse firma nimele ja tegelikult tehakse sellega erasõite.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.