Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Paneks õige terve liikluse äppide näol taskusse
Suvi on ettevõtlikele rakenduseloojatele ideaalne aeg tutvustada uusi äppe, mis hõlbustavad linnaliikluses orienteerumist. Näiteks vaba parkimiskoha otsimiseks või tipptunnil kiireima marsruudi leidmiseks.
Linnad kasutavad suve enamasti suuremahuliseks tee-ehituseks ja -hoolduseks. Kuigi liiklus peaks olema hõredam kui külmematel perioodidel, saab auto või bussiga sõitja ikkagi enne ja pärast tööd istuda ummikus, olgu selle põhjuseks õnnetus, peatunud masin, valgusfooririke või midagi muud häirivat.
Taxify inspireerib. Autoga liiklejad üritavad kasutada optimaalset marsruuti, mis enamasti peaks tähendama lühimat distantsi. Vahel leidub agaraid, kes lähevad ummikute vältimiseks ja aja säästmiseks kõrvaltänava kaudu, kuid satuvad lõpuks ikka uude pudelikaela.
Sellistel puhkudel oleks kindlasti kasu ettevõtlike IT-arendajate loodud rakendustest, mis sellist olukorda leevendavad.
Uusi rakendusi võiks inspireerida Taxify, mis on pannud nutitelefoniinimesed takso tellima telefoni vahendusel. Taxify juht ei taha piirduda vaid paari linnaga Eestis, vaid otsib väljundit nii Euroopas kui ka USAs. Ta näeb loodud rakenduses lahendust, mida saab kasutada igal pool maailmas. Samamoodi võiksid mõelda teised liiklusrakenduste arendajad.
Kuigi praegu tundub liiklusvoo reaalajas kaardistamine keeruline, saaks liiklust telefoni tuua küll. Lahendust vajav probleem ja kandev idee on olemas, töötada tuleb teostuse nimel. Marsruudikaardistaja aitaks lõppkasutajal säästa aega, loodust, närve ja raha. Linn saaks ühtlasema liiklusvoo ja ettevõtja kasvava käibe. Usun, et selline lahendus pakuks paljudele rõõmu.
Samamoodi oleks äppidest suur kasu parkimisel: juht teaks, kuhu tal tasub minna. Pideva otsimise asemel sõidab ta kindlasse sihtkohta. Tõenäoliselt tuleks märgistada kõik valimisse kuuluvad parkimiskohad, kuid usun, et meie IT-spetsialistidel jätkub nutti, kuidas seda teha tõhusalt.
Linn võiks omalt poolt innustada. Linn võiks korraldada hanke, mis julgustaks sellist ettevõtlust. Hanke võitnud ettevõtja võiks motivatsioonipaketina saada vastutasuks korraliku rahasüsti või ligipääsu muidu raskesti omandatavatele andmetele liikluskorralduse lihtsustamiseks.
Ettevõtlikud IT-spetsialistid võiksid alustada Tallinna kui testplatvormiga ning liikuda hiljem selle najal suurematesse kohtadesse, mis tähendaks suurt edasiminekut nii rakendusele eraldi kui ka Eesti IT-sektorile tervikuna.