5 nippi käibe kasvatamiseks

Rivo Sarapik 11. september 2014, 15:12
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20140911/NEWS/309119962/AR/0/AR-309119962.jpg

Igal firmal võiks olla sünnilugu, mis köidab inimesi. Vajadusel võib selle ka välja mõelda, soovitab ettevõtja ja koolitaja Eric Edmeades konkurentidest eristumiseks.

Kaubandus-tööstuskoja ajakiri Teataja tõi Edmeadese koolituselt viis nippi käibe kasvatamiseks.

Olgu lugu, kasvõi välja mõeldud. Iga ettevõte algab mingi looga. Pange see kirja, või kui tarvis, siis mõelge kasvõi välja. Näiteks, kui letil on kaks täiesti ühesugust lambavillast tekki, siis see, millel on kaasas huvitav valmimislugu, müüb tõenäoliselt paremini.

Ära püüa kõigile meeldida. Üks asi ei saa sobida kõigile. Ära müü kõikidele potentsiaalsetele klientidele, sest siis kaob siht. Mida täpsemalt oma klienti tunda, seda kergem on suurendada õige turundusega müügitulemusi. Näiteks võiksid pulmafotograafid öelda, et nende sihtgrupp on kõik abielluvad inimesed, kuid see pole ju tõsi. Kliente piiravad teatud geograafilised asjaolud, samuti majanduslik tase.

Rätsepatöö müüb. Kui praegune klient on teada, tuleks võtta ette ideaalne klient. Pane kokku ideaalse kliendi profiil - mõelda tuleks ka sellele, kes on praegune klient. Pulmafotograaf ütleks alguses, et tema kliendid on kõik abielluvad inimesed, kuid tegelikult on otsesteks klientideks üldiselt ju pruudid. Pruudid ja peigmehed mõtlevad erinevalt ning nende n-ö kättesaamiseks tuleb neid erinevalt ka turundada. Pruudid ihkavad pulmapäeval täiuslikkust, peigmehed soovivad päeva lihtsalt üle elada.

Mida tarbija päriselt tahab? Pulmafotograafi näidet tuues võib piltnik ise pidada väärtuseks parimat tehnikat ja pikaaegset kogemust, kuid kliendi jaoks võib oluliseks olla hoopis, kui hea suhtleja on fotograaf ja mis meeleolu oskab ta luua. Õige tuju, ilusatesse poosidesse suunamine ning justkui n-ö nähtamatuna iga hetke jäädvustamine on kliendi jaoks tõenäoliselt olulisemad kui see, kas kaamera on viimane või eelviimane mudel.

Sina klienti ei huvita. Müüginumbrite suurendamiseks tuleks siduda kliente ettevõttega, kaasata neid oma tegevusse. Heaks näiteks on pulmas tehtud grupipildi vaatamine, kus inimesed hakkavad otsima automaatselt oma nägu. See näitab selgelt, et inimesi ei huvita sina, neid huvitavad nemad. Seega lõpeta endast rääkimine ja keskendu kliendile.

Millised väikesed ja suurfirmad on kõige paremad käibe kasvatajad ning millised firmad suurendasid enim ekspordimüüki, selgub 19. septembril Äripäeva Müügijuhtimise aastakonverentsil. Edetabelid ilmuvad koos kasvajate nippidega ka 22. septembri Äripäevas.

Möödunud aastal näitas kiireimat ekspordikäibe kasvu projekteerimis- ja ehitusettevõte Ideab Project Eesti. Väikefirmadest ehk alla 1 miljoni eurose käibega ettevõtteist kasvatas enim müüki Lääne-Virumaa saematerjalimüüja Leventek, enam kui 1 miljoni euroga käibega ettevõtteist elektrituruteenuseid pakkuv Baltic Energy Services.

"Edu seisneb selles, et teeme projekte, mis on hetkel aktuaalsed ja perspektiivikad," selgitas kiireima ekspordikäibe kasvataja osanik Galina Nikitina. Ettevõte saavutas 2012. aastal rekordilised majandusnäitajad – käive pea 30 miljonit eurot – ja paisutas kordades nii müüki kui ka kasumit. "Meil on kogemus, aga see on alles algus ja esimene start," nentis Nikitina toona.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. September 2014, 09:26
Otsi:

Ava täpsem otsing