Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Apple kulutas U2 albumile, mis kellelegi ei meeldi, üle 100 miljoni dollari
Apple kulutab üle 100 miljoni dollari “tasuta” U2 albumile, mille said omale kõik iTunes’i kasutajad.
New York Times kirjutas selle kohta järgmist: “Selleks, et U2 album tasuta välja lasta, maksis Appe bandile ja Universalile täpsustamata summa ning viib läbi bändi turunduskampaania, mis maksab kuni 100 miljonit dollarit, selgitasid asjaga kursis olevad inimesed.”
Raha pole oluline, kuna me räägime siinkohal ainult 0,06% Apple 164 miljardi dollarilisest väärtusest. U2 turundamisest saab kasu ka Apple ise, kuna reklaamid on siiski Apple-st ja iTunes-st.
Bono on varasemalt Timesile öelnud, et ta ei anna oma loomingut tasuta ära: “Meile maksti. Ma ei usu tasuta muusikasse. Muusika on sakrament.”
Kuigi paljud on kindlasti õnnelikud, et saavad tasuta U2 muusikaalbumi, on ka palju neid, kellele album ei meeldi või kes ei soovi seda oma muusikakollektsiooni.
The New Yorkeri kriitik Sasha Frere-Jones oli üks, kelle reaktsioon oli üks kriitilisemaid: “Ära topi oma muusikat inimeste koju. U2 album, mida mõned oleksid tõsiselt võtnud, pöörati hoopis albumiks, mis tundub olevat mõtetu ning tõenäoliselt seda ka on.”