Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tele2 ei kasuta maaklerite abi

14. september 2014, 11:55

Tele2 Eesti leiab sobivad üüri­pinnad enamasti ise, maakleri abita.

“Leiame kas ise pinna või meile pakutakse seda otse,” ütles ettevõtte jaevõrgu juht Sirje Likk. Et ettevõte on piisavalt suur ja pika kogemusega, ei kasuta nad maaklereid või kinnisvaraagente, kirjutab 15. septembri Äripäev kinnisvara rubriigis.

“Meile on otsesuhtlus üürile­andjaga kiirem, paindlikum ja soodsam kui vahendaja kaudu,” nentis Likk.

Liki sõnul jälgib ­Tele2 pidevalt ­uudistest ja kontaktide kaudu, millised keskused rajamisel on, ja kui pind paistab ligitõmbav, võetakse ühendust. Huvipakkuva keskuse kerkimisel alustab ettevõte läbirääkimisi võimalikult vara, et saada parim pind.

“Olemasolevad suured keskused on küllaltki täis, seega tuleb vaba pinna saamiseks teinekord järjekorras seista ja sobiva pinna leidmine võib võtta aega,” märkis Likk. “Oleme kindel ja populaarne rentnik, saame keskustega hästi läbi ja seega on meil ka lihtsam saada õiget pinda kohe kui see vabaneb,” märkis ta.

Likk lisas, et kui uues keskuses pood avada, võib juhtuda, et alguses tuleb natuke aega kehvemal pinnal olla, aga sobivama vabanemisel saab kolida.  Tema hinnangul paistab suurtes keskustes nõudlus praegu pakkumist ületavat.

Keskmiselt on Tele2 esindused 40–60 m2. Üüripinna hind selgub enamasti läbirääkimiste teel. “Keskustel on oma hinnaklass ette antud, aga üldjuhul on nendega võimalik läbi rääkida. Kui hind on ikka üle mõistuse kallis, ja seda on juhtunud, otsime alternatiivi,” märkis ta.

Sobiva pinna leidmiseks peab ise tööd tegema

1. Enne ruumide vastu tõsisemat huvi ülesnäitamist tehakse tasuvusanalüüs.

Selles hinnatakse, kui palju kliente võib hakata keskust tulevikus külastama. Hinnatakse ka muid perspektiive. “Kui lähikonnas teist suurt keskust pole, on meie huvi selgelt suurem,” märkis Tele2 jaevõrgu juht Sirje Likk. “Edasi vaatame, kuhu täpsemalt ja kui suurele pinnale.”

Sageli pakub keskus ettevõttele ise ruume või kuulab maad, kas neil võiks põhimõtteliselt huvi olla.

2. Soodsamad tingimused panid kolima.

Hiljaaegu valmis Tele2 uus esindus Foorumi keskuses. “Kolisime Viru keskusest Foorumisse, kuna saime seal suurema ja parema pinna soodsamalt. Foorumini jõudsime ise – ideest poe valmimiseni kulus kolm kuud, mis on võrdlemisi lühike aeg,” märkis Likk.

3. Ruume leitakse kindla­ kontseptsiooni alusel.

Firmal on sobilike ruumide leidmiseks kindel kontseptsioon. “Püüame leida keskustes koha, kus on suurim kliendivoog, näiteks toidupoe kassade vastas. Üldjuhul oleme selle ka saanud,” märkis Likk.

Osa kaubanduskeskusi grupeerib riiete, mööbli ja tehnika müüjad ning muud teenusepakkujad oma põhimõtete järgi. Siis tuleb teha kompromiss, et saada vastaval alal parim koht. Likk lisas, et näiteks Ülemiste keskuses asuti seni kassa vastas, aga kuna keskuses grupeeriti poed pärast remonti kaupade järgi ümber, kolis ka Tele2 tehnikaosakonda.

4. Esindus ehitatakse ise välja.

Pindade väljaehitamise poolest on keskused Liki hinnangul vägagi erinevad. “Üldjuhul ehitab keskus meie soovi järgi seinad ja kommunikatsioonid ning annab siis ala üle viimistlemiseks, vaid üksikjuhtudel saame tühja boksi ja ehitame ise. Meil on hea ehitusfirma, kel kulub esinduse ehitamiseks keskmiselt 14 päeva.”

Otsesuhtlus üürileandjaga

Tööstuspindade valikul tehakse maakleritega rohkem koostööd, aga uutel valmivatel kaubanduspindadel hoiavad ettevõtted ise silma peal, pidades läbirääkimisi otse arendajate ja üürileandjatega. Üüripinna leidmiseks kasutatakse ka tutvusi ja soovitusi.

Sunorek hoiab parematel müügipinna piirkondadel alati ise silma peal, et vajadusel ja võimalusel asukohta vahetatada või uus esindus luua. Suheldakse enamasti otse arendajate ja võimalike partneritega.

Aknakatete müüja ASi Sunorek juhatuse liikme Indrek Palsi sõnul teeb ettevõte maakleritega tihedat koostööd, seda tootmisruumide leidmiseks. “Anname maaklerile vajaduse kirjelduse ja seejärel tegeleme pakutuga – analüüsime pakkumise omadusi ja piirkonda,” rääkis ta.

Pals ütles, et üldjuhul on uute ruumide leidmiseks peetud läbirääkimisi paari väljaotsitud üüri­pinna omanikuga ja tulemuseni on jõutud ligikaudu kolme kuuga. “Viimastel aastatel oleme vahetanud peamiselt müügipindu. Olulised kriteeriumid valikul on piirkonna seotus valdkonnaga, ruumi asukoht keskuses, ruumide suurus, kommunikatsioonid, reklaamipinna olemasolu ja mõistagi hind,” loetles Pals.

Tootmispindade juures arvestab Sunorek lisaks autoga ligipääsetavust ning tööjõu olemasolu piirkonnas.

Sobivat juhust ei tohi maha magada. Pals ütles, et üldiselt teevad nemad koostööd ühe maakleriga või otse arendajaga, kasutatud on ka tutvusi ja soovitusi. Palsi hinnangul on olulisim omada pidevat ülevaadet ja sobiva juhuse tekkides see ära kasutada. “Kui on kiire vajadus, tuleb paratamatult valida olemasolevate variantide vahel,” tõdes ta.

Paku kliendile mugavust. OÜ Vannituba ja Saun omanik ja juhatuse liige Aare Ringvee on seni oma ettevõttele ise ruumid leidnud. Ettevõte tegutseb praegu kahe kauplusega üüripindadel: üks Tallinnas Järve Keskuses ja teine Narvas Kerese Keskuses.

“Mulle on olnud alati väga tähtis kaupluse hea asukoht. Tänapäeva inimesed on mugavad ja soovivad ühest kohast palju erinevaid asju kätte saada. No ja kui inimesed seda soovivad, tuleb neile seda ka pakkuda,” lausus Ringvee. Seetõttu on Ringvee oma kaupluste asukohaks valinud kaubanduskeskused. Ringvee hindab kõrgelt ka häid parkimisvõimalusi – klient peab saama võimalikult mugavalt kaupluse lähedale parkida ja lihtsalt ning kergelt kauba autosse panna.

Tema sõnul on loomulikult tähtis ka hind, kuna üürikulu ei ole ettevõtte kulude nimistus just kõige väiksem.Alati tasub küsida soodsamat hinda. Maaklerite abi pole Ringvee kasutanud. “Internet, telefon, kohtumine silmast silma – iseenesest väga lihtne skeem,” tõdes ta.

Ringvee alustas omal ajal Narvas. “Esi­algu oli sihikul üks teine kaubanduskeskus, kuid sealne rendihind ei olnud mulle jõudu mööda ja seda ka ei alandatud. Niisiis otsustasin Kerese keskuse kasuks,” ütles ta. Sealne kinnisvarahaldaja on Ringvee hinnangul tulnud tema soovidele igati vastu, seda alates rendipinna vähendamisest kuni rendi­hinna alandamiseni. “Siin kehtib sama põhimõte nagu mujal – küsi, see ei maksa midagi,” soovitas Ringvee.

Varasem töösuhe viis üüripinnani. Ringveel oli pikka aega mõte luua ka Tallinnas kauplus just Järve Keskusesse. “Mul on lihtsalt selle keskusega head mälestused – Järve Keskuses oli varem ehituskauplus KEY Ehituskaubad, kus ma töötasin üle kümne aasta hulgimüügijuhi ja direktori asetäitjana. Kauplus pakkus laia sortimenti kodukaupu ja oli klientide hulgas väga populaarne,” meenutas Ringvee.

Nüüdseks on toonane ehituspood suletud, aga keskuses töötab endiselt palju kauplusi, mis pakuvad kodukaupu: seal on saunapood, kaminapood, tapeedipood ja palju muud. Vannitoatarvete pood oli aga valikust puudu, mistõttu oli Ringvee otsus kindel. “Rääkisin sellel teemal otse keskuses inimesega, kes rendipindadega tegeleb. Esialgne hind oli mulle kallis, kuid pärast mõningast kauplemist saime kokkuleppele,” meenutas ta.

Pärast sobiva pinna vabanemist oligi olemas koht, millega Ringvee on siiamaani rahul. “Mulle tõesti väga meeldib Järve Keskuse professionaalne lähenemine, seda eeskätt turunduses. Rentnikega suheldakse palju, tuntakse huvi, pakutakse välja erinevaid lahendusi, kuidas ennast keskuses reklaamida. See on väga tubli lähenemine, mis austab rentnikke,” täheldas ta.

Hea üürisuhte võti peitubki Ringvee hinnangul ikka ja alati mõlemapoolses huvis ja tihedas koostöös.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. September 2014, 07:59
Otsi:

Ava täpsem otsing